bałtyk-adriatyk

DCT Gdańsk: Dodatkowe tory tworzą „zieloną” alternatywę

DCT Gdańsk: Dodatkowe tory tworzą „zieloną” alternatywę

24 styczeń 2022

DCT Gdańsk („DCT”), obsługujący jeden z dziesięciu największych w Europie portowych terminali kolejowych zakończył rozbudowę terminalu ko...

VIII Forum Korytarza Bałtyk – Adriatyk

VIII Forum Korytarza Bałtyk – Adriatyk

21 grudzień 2021

W dniach 2-3 grudnia w Grudziądzu spotkali się przedstawiciele Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriaty...

Autostradą przez Bałtyk  z nowego terminalu

Autostradą przez Bałtyk z nowego terminalu

18 listopad 2021

Port Gdynia to bardzo ważny punkt w transeuropejskiej sieci transportowej. To właśnie w gdyńskim porcie swój bieg rozpoczyna autostrada m...

Województwo śląskie. Potencjał branży motoryzacyjnej na szlaku Korytarza...

Województwo śląskie. Potencjał branży motoryzacyjnej na szlaku Korytarza...

11 październik 2021

Do gdańskiego portu zawija około 100 samochodowców rocznie, które na swoich pokładach przewożą blisko 80 tys. samochodów osobowych. Łańcu...

Rewizja wytycznych Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T)

Rewizja wytycznych Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T)

29 wrzesień 2021

W dniach 22-23 września 2021 roku słoweńskie Brdo było gospodarzem zorganizowanego przez prezydencję słoweńską w Radzie Unii Europejskiej...

Jaworzno – to tam powstanie fabryka polskich samochodów elektrycznych

Jaworzno – to tam powstanie fabryka polskich samochodów elektrycznych

11 wrzesień 2021

Położenie w sąsiedztwie szlaków transportowych, w tym korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, to jedna z zalet Jaworzna – miasta położo...

Potencjał rozwojowy Dolnej Wisły

Potencjał rozwojowy Dolnej Wisły

05 lipiec 2021

W kwietniu 2017 roku od nabrzeża Ziółkowskiego w Gdańsku Nowym Porcie odbiła barka z 20 kontenerami. Kontenery nie zawierały w prawdzie ł...

Żeglowna Odra? Tak, tylko kiedy?

Żeglowna Odra? Tak, tylko kiedy?

27 czerwiec 2021

Jeszcze na początku lat 90-tych XX wieku widok załadowanych towarami barek na Odrze nie wzbudzał większego entuzjazmu, bo był czymś natur...

Budowa kolei dużych prędkości szansą na rozwój

Budowa kolei dużych prędkości szansą na rozwój

09 czerwiec 2021

Budowa kolei dużych prędkości jako wsparcie dla rozwoju ruchu turystycznego między Bałtykiem a Adriatykiem była tematem polsko-chorwackie...

Terminal kontenerowy w Świnoujściu z dostępem do dróg wodnych

Terminal kontenerowy w Świnoujściu z dostępem do dróg wodnych

16 kwiecień 2021

Strategiczne położenie portu morskiego ma zasadnicze znaczenie dla jego konkurencyjności. W obszarze południowego Bałtyku polskie porty m...

Publiczny Terminal Promowy w idei #greenport

Publiczny Terminal Promowy w idei #greenport

10 kwiecień 2021

W czerwcu zakończona zostanie inwestycja Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – nowy Publiczny Terminal Promowy. To największe przedsięwzi...

Pierwszy w historii komercyjny rejs Wisłą z ładunkiem kontenerów [VIDEO]...

Pierwszy w historii komercyjny rejs Wisłą z ładunkiem kontenerów [VIDEO]...

06 kwiecień 2021

We wtorek, 6 kwietnia z portu morskiego w Gdańsku wyruszył pierwszy w historii rejs z ładunkiem dla kujawsko-pomorskich firm produkcyjnyc...

Rejs kontenerowy z Portu Gdańsk do Chełmna

Rejs kontenerowy z Portu Gdańsk do Chełmna

12 marzec 2021

Już 6 kwietnia 2021 roku, z portów morskich do województwa kujawsko-pomorskiego, po raz pierwszy w historii, popłynie transport konteneró...

Wodny transport śródlądowy na obszarze projektowym TransTritia

Wodny transport śródlądowy na obszarze projektowym TransTritia

12 luty 2021

Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej (EUWT) to ugrupowanie trzech środkowoeuropejskich regionów przygranicznych: Kraju Moraws...

Wpływ COVID-19 na usługi transportowe realizowane w korytarzach transpor...

Wpływ COVID-19 na usługi transportowe realizowane w korytarzach transpor...

29 grudzień 2020

W 2019 roku nasze porty morskie, które mają wielkie znaczenie z punktu widzenia Korytarza Bałtyk-Adriatyk – Gdańsk, Gdynia, Szczecin-Świn...

Czy Korytarz Bałtyk-Adriatyk powinien być przedłużony na Szwecję?

Czy Korytarz Bałtyk-Adriatyk powinien być przedłużony na Szwecję?

10 grudzień 2020

Obserwując rosnący w ostatnich latach ruch pasażerski i towarowy pomiędzy Polską a Szwecją, nie sposób odpowiedzieć na zadane w tytule py...

Port Gdynia efektywnie wykorzystuje środki unijne na inwestycje infrastr...

Port Gdynia efektywnie wykorzystuje środki unijne na inwestycje infrastr...

27 luty 2020

Projekt unijny „Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia – przebudowa i elektryfikacja” to inwestycja o strategiczn...

Poprawa koordynacji i planowanie transportu towarowego na pograniczu pol...

Poprawa koordynacji i planowanie transportu towarowego na pograniczu pol...

09 grudzień 2019

Podpisanie deklaracji o współpracy pomiędzy Stowarzyszeniem Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk a Porozumieniem op...

Otwarcie korytarzy transportowych w kierunku Morza Czarnego i rola Skand...

Otwarcie korytarzy transportowych w kierunku Morza Czarnego i rola Skand...

06 grudzień 2019

- Jako województwo śląskie od lat dostrzegamy potencjał korytarzy transportowych, dlatego rozwój transportu i infrastruktury transportowe...

VI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk

VI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk

05 grudzień 2019

W czwartek, 5 grudnia br. na Stadionie Śląskim w Chorzowie, rozpocznie się VI Forum Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. Organizator...