Stocznie, Statki

Glamox, światowy lider w dziedzinie oświetlenia, wygrał kontrakty na oświetlenie czterech kolejnych statków klasy Aurora, będących własnością i obsługiwanych przez Höegh Autoliners.

Najnowsze zamówienie jest następstwem kontraktu z października 2022 r. na dostarczenie morskiego oświetlenia LED dla pierwszych ośmiu statków klasy Aurora.

Każdy ze statków Pure Car and Truck Carrier (PCTC) może przewieźć 9 100 samochodów. Nowe statki zasilane czystym amoniakiem, są największymi i najbardziej przyjaznymi dla środowiska samochodowcami, jakie kiedykolwiek zbudowano.

- Nasze statki klasy Aurora oznaczają przełom w zrównoważonym transporcie oceanicznym i podkreślają naszą ambicję osiągnięcia zerowej emisji do 2040 roku - powiedział Andreas Enger, dyrektor generalny Höegh Autoliners. - Osiągnięcie tego ambitnego celu wymaga od nas współpracy z podobnie myślącymi partnerami, takimi jak Glamox. Wyposażenie naszych nowych statków w wysokiej jakości energooszczędne oświetlenie morskie oznacza mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.

- Światowy przemysł żeglugowy stoi przed trudnymi celami redukcji emisji, a Höegh Autoliners jest liderem w swoim segmencie w zakresie dekarbonizacji swoich operacji. Postęp technologiczny w budowie statków i wykorzystanie paliw o zerowej emisji, w połączeniu z naszym najnowszym oświetleniem LED z certyfikatem morskim, sprawi, że te behemoty będą jednymi z najbardziej przyjaznych dla środowiska przewoźników samochodowych na oceanie - powiedziała Astrid Simonsen Joos, CEO Grupy Glamox.

Cztery nowe statki klasy Aurora to jednostki zeroemisyjne, zasilane czystym amoniakiem. PCTC mają specjalnie wzmocnione pokłady i ulepszone systemy ramp wewnętrznych, aby umożliwić transport pojazdów elektrycznych na wszystkich pokładach i zapewnić większą elastyczność w przypadku cięższych ładunków.

Każdy statek będzie wyposażony w około 3000 świateł LED, w tym światła nawigacyjne, światła pokładowe, reflektory, szperacze i oświetlenie wszystkich wnętrz statków - od maszynowni po mostek, od kuchni po kwatery załogi i wiele innych. Pełny pakiet obejmuje również oświetlenie awaryjne.

Oświetlenie LED z certyfikatem morskim zapewnia doskonałą dystrybucję światła i jest o około 50-60 proc. bardziej energooszczędne niż oświetlenie fluorescencyjne. Ponadto oświetlenie jest objęte dożywotnią gwarancją na 50 000 lub 100 000 godzin, co znacznie obniża koszty konserwacji.

Glamox dostarczy oświetlenie swojemu klientowi China Merchants Heavy Industry dla czterech statków w pierwszej połowie 2027 roku. Instalacja odbędzie się w stoczni w Nantong w Chinach. Według armatora statki wejdą do eksploatacji od lipca 2027 roku.

Dostawy oświetlenia dla pierwszych ośmiu statków rozpoczęły się we wrześniu 2023 roku i potrwają jeszcze do maja 2025 roku. Pierwsze statki klasy Aurora, Höegh Aurora i Höegh Borealis, zostały dostarczone odpowiednio w sierpniu i wrześniu 2024 roku i pływają pod norweską banderą.

O Höegh Autoliners i Glamox AS

Höegh Autoliners jest wiodącym globalnym dostawcą usług transportowych RoRo (Roll On Roll Off) dostarczającym samochody, ładunki ciężkie oraz ładunki drobnicowe na całym świecie. Firma obsługuje około 40 statków RoRo w globalnych systemach handlowych i każdego roku wykonuje około 3000 zawinięć do portów. Höegh Autoliners ma siedzibę w Oslo w Norwegii i zatrudnia około 375 osób w 16 biurach na całym świecie oraz około 1250 marynarzy.

Glamox AS jest wiodącą firmą oświetleniową, która dostarcza wysokiej jakości energooszczędne oświetlenie dla profesjonalnych budynków w Europie oraz na światowych rynkach morskich, przybrzeżnych i wiatrowych.

LEW

1 1 1 1

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492