Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) bazując na prognozach gospodarczych planuje, że do końca 2015 roku zakontraktuje statki o łącznej wartości 13 miliardów USD.
Ubiegły rok, który był jednym z najgorszych okresów w ostatnich latach dla południowokoreańskich stoczni, DSME zakończyło stratą finansową. Wynikało to z małego zainteresowania nowymi budowami ze strony armatorów, jak i ogromnej konkurencji chińskich stoczni. Jednak bieżący rok zapowiada się bardziej optymistycznie. W styczniu DSME otrzymało zamówienie na budowę czterech gazowców LNG (174 000 m3) dla Korea Line Corporation i Hyundai LNG, a teraz ogłasza optymistyczne plany sprzedaży.
Obecnie DSME kończy budowę serii 20 kontenerowców Triple-E o ładowności 18 000 TEU dla Maersk Line.
Ten sam armator niedawno ogłosił , że wkrótce zamówi kolejnych 11 takich kontenerowców, a koszt każdego z nich wyniesie około 160-190 mln USD. Stocznia jako wykonawca pierwszych 20 Triple-E mając duże doświadczenie w budowie kontenerowców Ultra Large Container Ship (ULCS) z pewnością będzie miała duże szanse na wygraną, ubiegając się o kontrakt i starając odwrócić złą passę z ubiegłego roku.
rel (DSME), AL