To jest zmiana pokoleniowa; to tak, jakby przesiąść się z Syrenki do luksusowego, nowoczesnego auta - tak o nowej jednostce dla szczecińskiego Urzędu Morskiego mówi kapitan Leon Harłukowicz.
Planeta I w sobotę została ochrzczona, a wkrótce wypłynie do Świnoujścia, gdzie na co dzień będzie pełnić służbę. Statek ma doskonałe właściwości nawigacyjne.
- Jest bardzo przyjazny oficerowi, który nim manewruje. Tym samym jest dla kapitana. Nie sprawia żadnego problemu, żeby stanąć na danej pozycji. Jest tu system, który pozwala "trzymać statek" pół godziny, godzinę, czy pięć i nie zmienia pozycji - przyznaje kaptan Leon Harłukowicz.
Harłukowicz przez 30 lat dowodził poprzedniczką nowej jednostki - Planetą.
- To była seria budowana dla ZSRR. Dwa ostatnie zostały w Polsce - Zodiak został w Gdyni, a Planeta w Świnoujściu. Dobrym był statkiem. Spisali się polscy stoczniowcy tak, jak teraz; doskonały - ocenił.
Statek zbudowała stocznia Remontowa Shipbuilding SA w Gdańsku.
Planeta I ma 60 metrów długości i 13 szerokości. To statek wielozadaniowy, może pełnić funkcje ratownicze, badawcze, przeciwpożarowe czy kruszyć lód. Jednak na co dzień będzie wykonywać prace związane z utrzymaniem urządzeń nawigacyjnych na torze wodnym Świnoujście-Szczecin.
Źródło: Radio Szczecin
Fot. Marcin Koszałka / PORTALMORSKI.PL
Bardzo proszę moderatora tego portalu o usuwanie wpisów nieudaczników, nieuków, debili, frustratów, kretynów itp.
Nie pozdrawiam
P.S. Bez odbioru . Uważam jednak, że PM nie powinien twoich wypowiedzi kasować tylko zaznaczać że są polityczne, a nie branżowe. Ja szanuje wolność wypowiedzi i nie chciałbym żeby ten portal stał się kawałowym "Radiem Erewań" dla bezmyślnych przygłupów nakręcanych przez zawodowych farmazoniarzy.
P.S. Z góry informuję, że nie przyjmuje argumentu że RALe to tylko kontenerowce, a te statki dla Urzędów Morskich to super Mercedes marki Audi 100 Quatro Formuła 1 itp.. idiotyzmy .AMI Z WŁASNEGO PLEMIENIA, KTÓREMU DODATKOWO PŁACI SIĘ W WISIORKACH. NO TAK TO MI WYCHODZI WEDŁUG TEJ ANALIZY :-).
Tu mój błąd poprawiam. Powinno być 120 MLN//40 MLN = 3 RAZY TANIEJ :-).
głównie o Remontowej Shipbuilding czy Crist, ale ich wiarygodność jest różna.
Do tego dochodzą informacje którymi dzielą się respondenci. Tutaj widać wyraznych zwolenników tych stoczni
jak również oponentów i tutaj pojawia się autentyczny problem. Brak godnych zaufania danych.
Opierając się na takich informacjach można udowadniać swoje racje, tylko w jakim celu.
Przykładowo przekazywane są kolejne jednostki, ale ile z nich jest po terminie lub z przekroczeniem kosztów ?
Przykładowy "Mercedes" to już historia. Faktem natomiast jest to, że ostatni kontrakt na Salish #4
podpisano 01.11.2019. Rok czasu bez kontraktu to zła wiadomość. Miało też być wodowanie Mewy
a były problemy z holownikami. Lodołamacze też miały być na wodzie.
Aby porównać co robią inni polecam stronę DAMEN SONG CAM Shipyard, jest pouczająca .
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.