W Gdyni, w dwuetapowej operacji rozpoczętej 19 grudnia, zwodowano trawler Kristin. Częściowo wyposażona jednostka zbudowana w Polsce zostanie odholowana do Danii, gdzie w stoczni Karstensens Skibsværft A/S będzie wykończona, doposażona, przejdzie rozruchy oraz próby i zostanie przekazana ostatecznemu odbiorcy - niemieckiemu armatorowi z Cuxhaven.
Częściowo wyposażony statek Kristin o numerze rybackim NC 336 i stoczniowym numerze budowy 446, zbudowany został przez Karstensen Shipyard Poland - gdyński zakład produkcyjny duńskiej stoczni zorganizowany w wynajętej hali restrukturyzowanego Vistalu.
Było to trzecie wodowanie kadłuba zbudowanego przez własny zakład produkcyjny Karstensens Skibsværft w Polsce.
Czytaj także:
Drugie wodowanie gdyńskiego oddziału Karstensens Shipyard
Wodowanie pierwszego częściowo wyposażonego statku Karstensens Shipyard Poland
Nowa stocznia w Gdyni - Karstensens w hali Vistalu przy nabrzeżu Indyjskim
Najpierw, z wykorzystaniem platformy wielokołowej do ładunków ciężkich i wielkogabarytowych (SPMT - self-propelled modular transporter) z Sarens Polska Sp. z o. o., przemieszczono statek z nabrzeża Indyjskiego na półzanurzalny barko-ponton Tronds Barge 30 mający pełnić rolę doku pływającego. Po przeholowaniu go, ze statkiem na pokładzie, dokonano właściwego wodowania przy nab. Rumuńskim.
PBS
Fot.: Armator; Tadeusz Urbaniak / ZMP Gdynia
Trawler Kristin (NC 336) - charakterystyka podstawowa:
projekt - Karstensens Skibsværft A/S
stocznia (główny kontraktujący, wykończenie / wyposażenie) - Karstensens Skibsværft A/S, Dania
stocznia (częściowo wyposażony statek) - Karstensens Poland
stoczniowy numer budowy - 446
armator - Kristin Fichereigesellschaft, Niemcy
port macierzysty - Cuxhaven
długość całkowita - 53,55 m
długość między pionami - 48,10 m
szerokość konstrukcyjna - 11,20 m
wysokość boczna do pokładu głównego - 4,75 m
wysokość boczna do pokładu ochronnego - 7,15 m
tonaż pojemnościowy brutto - ok. 875
pojemność zbiorników RSW - 1033 m³
pojemność zbiorników paliwowych - 170 m³
pojemność zbiorników wody pitnej - 30 m³
moc napędu głównego - 2200 kW
średnica śruby napędowej - 3800 mm
prędkość eksploatacyjna - ok. 14 węzłów
silniki pomocnicze - Scania DI14, 2 × 400 kW
stery strumieniowe - Brunvoll, 2 × 400 kW
wciągarki - Rapp Marine
żurawie pokładowe - SeaQuest
instalacja RSW - 2 × 450 kW
system próżniowy - UM System, 2 × 3200L / 2 × 66 kW
miejsca dla załogi - 10
klasyfikacja - DNV-GL
notacja klasy: +1A Ice-C E0
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.