Stocznie, Statki

Dwa masowce o nośności 38 tysięcy ton odbierze w sierpniu Polska Żegluga Morska. Statki powstają w Chinach.

- To uniwersalne masowce średniej wielkości - mówi Paweł Brzezicki z Polskiej Żeglugi Morskiej. - To są statki, które będą na rynku globalnym do wożenia suchych ładunków masowych. Statki z potężnymi 30-tonowymi dźwigami. Będą wozić głównie zboże i produkty rolne w relacjach z Ameryki Północnej do Europy i w relacjach, coraz częstszych w PŻM-ie, z Morza Czarnego do Afryki Północnej.

Więcej >>>

Radio Szczecin

+16 kilka pytań do ministra Marka Gróbarczyka
Panie ministrze w ostatnich latach wzrosły przeładunki naszych portów ale to pociąga taką sytuację ,że gro tych ładunków przewożą obcy armatorzy zamiast polscy ,zapadła decyzja o budowie drugiego terminala LNG coraz więcej gazu będzie sprowadzane drogą morską taka sytuacja powinna zapalić czerwoną lampkę gdyż Polska powinna posiadać co najmniej dwa do trzech gazowców dopiero takie kryterium ma zasadność niezależnośći . Na rynku gazowców jest duży coraz większy boom taka sytuacja może spowodować trudności z pozyskaniem czarteru statków a to naruszy terminowość dostaw dlatego pilną potrzebą był by zakup takich statków jak najszybciej to samo dotyczy dostaw ropy tam też całkowicie dominują obcy armatorzy , którzy tylko do Gdańska dostarczyli 15 .5 mln ropy w 2018 roku .
21 czerwiec 2019 : 13:51 taka prawda | Zgłoś
+14 kilka pytań do ministra Marka Gróbarczyka
część 2 Rosja rezygnuje z przesyłu ropy przez rurociąg przyjażń co oznacza ,że ropy będzie jeszcze więcej docierało do portów polskich taka sytuacja nie może być lekceważona aby obcy armatorzy w tym segmencie mieli 100% dominację ,dlatego Pana ministerstwo powinno poczynić kroki aby PŻM jak najszybciej postarała się o statki do przewozu gazu i ropy . Inną rzeczą , którą PŻM powinno się zająć to budowa jednostek zasilanych gazem LNG przypomnę ,że lada moment w polskich portach powstaną stanowiska do bunkrowania gazu LNG w gazoporcie w Świnoujsciu , oraz porcie zewnętrznym w Gdyni i porcie centralnym w Gdańsku to powinno wymusić na PŻM aby zacząć budować statki zasilane LNG.
21 czerwiec 2019 : 13:52 taka prawda | Zgłoś
-38 "taka prawda" = "dobra zmiana"
Oba wywody identyczne do uzasadnienia perukarza Suskiego, o lepszej lokalizacji centralnego portu lotniczego na południe od Okęcia – „…bo bliżej do Egiptu”.
22 czerwiec 2019 : 13:19 x | Zgłoś
+56 Chrzest o komin?
Czy ktos zna nazwy tych statkow tak z ciekawosci bo w artykule nie ma ich podanych?
21 czerwiec 2019 : 21:24 Panama | Zgłoś
-42 Nazwy - imiona
Oczywiście: JAROSŁAW i BEATA - im to po prostu się należy.
23 czerwiec 2019 : 07:52 Henryk D. K-1 | Zgłoś
-56 PZM
Statki Widma!!
22 czerwiec 2019 : 13:29 Stary Kolejarz | Zgłoś
+7 A Co z byłym Dyrektorem?
A co z byłym dyrektorem PŻM? za którego firma została pogrążona w długi?
22 czerwiec 2019 : 17:39 SDD | Zgłoś
+17 VLCC
marynarz (od AB po CAPT)- zawód dla niewolników i wymagających pań+dzieci-ile zarobisz tyle wydasz a życie se spierd..sz
23 czerwiec 2019 : 19:28 Tomasz z Akwenu | Zgłoś
-12 LNG
Chyba tylko bardzo naiwni wierzą, że powstanie port zewnętrzny Gdynia, a tam ten terminal do bunkrowania LNG. Przecież to propaganda, a nie prawdziwe plany. Nie stać Gdyni na taki drugi co do wielkości port, a nawet gdyby to budżet kraju miał sfinansować, to jest to inwestycja na 10 lat najszybciej do wykonania. Gdzie do tej pory miały by bunkrować statki PŻM ten LNG? PŻM miałby pływać na LNG prawie nigdzie niedostępnym? Nawet jak za 10 a w praktyce za 25 lat w Gdyni powstanie taki zewnętrzny port z takim terminalem, to gdzie jeszcze zabunkruje takie paliwo? Ograniczony dostęp do tego paliwa i brak stacji bunkrowania nie sprzyja budowie statków z takim napędem. Do tego koszty wysokie. Nie bez powodu PŻM buduje w Chinach, bo szuka tanich statków, a nie drogich i wypasionych, które potem trudno spłacić i zarobić na nich. Co do przewozu gazu, to nie bez powodu kraje które posiadają gazowce zastrzegają sobie ich budowę tylko dla siebie.
28 czerwiec 2019 : 10:51 tomek0206 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter