W poniedziałek, 17 czerwca ciężarowiec Black Marlin wypłynął z Szanghaju do Rotterdamu z osiemnastoma kadłubami statków żeglugi śródlądowej i 63-metrowym dźwigiem pływającym Damen Crane Barge 6324 na pokładzie. Należą do Concordia Damen, spółki, która regularnie przeprowadza tego typu transporty celem zmniejszenia kosztów.
Jednostki zbudowano w chińskich stoczniach. Do portu w Rotterdamie mają dotrzeć w połowie sierpnia, skąd zostaną odholowane do Concordia Damen, zajmującej się projektowaniem, budową i transportem statków, i innych lokalnych stoczni, gdzie będą doposażane.
- Wysyłanie jednego dużego statku, z wieloma mniejszymi statkami, jest o wiele bardziej opłacalne niż wysyłanie wielu małych statków – wyjaśnił Bert Duijzer, dyrektor techniczny Concordia Damen. – W tej konkretnej przesyłce większość kadłubów została już zakupiona, jeden z nich trafi do magazynu – dodał.
AL, rel (Damen Shipyards Group)