Zakład Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zwodował w piątek, 14 września, kolejny, piąty już w tym roku statek. Mierzący blisko 78 m długości i ponad 15 m szerokości Rav jest zarazem szesnastym, który stocznia przekazuje temu samemu duńskiemu klientowi.
Z pochylni B-1 zwodowano częściowo wyposażony kadłub trawlera / sejnera Rav o stoczniowym numerze budowy 443. Statek powstał na zamówienie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft AS, z którą Nauta współpracuje od momentu uruchomienia Zakładu Nowych Budów. Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb norweska spółka Peter Hepsø Rederi, która będzie używała go do połowów na północnym Atlantyku.
Na ten rok zaplanowane są jeszcze wodowania kolejnych trzech statków lub kadłubów.
Budowa statków rybackich (dotychczas głównie częściowo wyposażonych, w podwykonawstwie dla stoczni zagranicznych) jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Poza nimi w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki usługowe dla sektora offshore. Stocznia realizuje także ważny kontrakt na budowę w pełni wyposażonej platformy (z wszystkimi urządzeniami i systemami ogólno-okrętowymi, ale bez zasadniczego wyposażenia funkcjonalnego) dla szwedzkiego koncerny Saab, który po doposażeniu okrętu przekaże ją Szwedzkiej Marynarce Wojennej oraz na budowę okrętu ratowniczego dla Marynarki Wojennej RP.
rel (Nauta), PBS
Rav - charakterystyka podstawowa:
projekt, stocznia wyposażająca / główny kontraktujący - Karstensens Skibsværft A/S
armator - Peter Hepsø Rederi A/S, Norwegia
port macierzysty - Trondheim, Norwegia
długość całkowita - 79,75 m (wg innych źródeł - 78,00 m)
długość między pionami - 70,20 m
szerokość konstrukcyjna - 15,50 m
wysokość boczna do pokładu głównego - 6,50 m
wysokość boczna do pokładu ochronnego - 9,20 m
tonaż pojemnościowy brutto (GT) - 2999
pojemność zbiorników RSW - 2500 m³
moc napędu głównego - 4800 kWe
zespoły prądotwórcze - 2 × 925 kWe
miejsca dla załogi - 12/16
klasyfikacja - DNV GL
notacja klasy - DnV + 1A1 Fishing Vessel Ice E0 TMON
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.