Po oficjalnym przekazaniu estońskiemu armatorowi, prom Piret, zbudowany przez stocznię Remontowa Shipbuilding, w sobotę, 1 kwietnia po południu opuścił Gdańsk.
Jednostka o stoczniowym numerze budowy B616/2 jest drugim z pary zamówionych, nowoczesnych, dwustronnych promów pasażersko-samochodowych, zbudowanych dla estońskiego armatora TS Laevad OÜ (firmy - córki Portu Tallinn). Oba promy będą eksploatowane w barwach operatora i pod handlową nazwą Praamid (praamid.ee). Statki przeznaczone są do obsługi linii promowych z lądu stałego na estońskie wyspy Saaremaa and Hiiumaa. Piret spodziewany jest w Tallinie w poniedziałek, 3 kwietnia w nocy lub wcześnie rano. Pierwszy z promów - Toll - został przekazany w styczniu.
Jednym z atutów tych jednostek są niskie koszty eksploatacji. Zoptymalizowany kształt kadłuba, przystosowany do pracy w ciężkich warunkach lodowych, przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz mniejszej emisji toksycznych substancji do atmosfery. Wysoki poziom automatyki pozwala na eksploatację przy zmniejszonym do minimum stanie załogi.
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak
Promy typu B 616 dla Estonii ze stoczni Remontowa Shipbuilding - charakterystyka podstawowa:
państwo bandery - Estonia; armator - TS Laevad OÜ; operator - praamid.ee; stocznia - Remontowa Shipbuilding SA; długość całkowita - ok. 114,0 m; długość między pionami - 103,50 m; szerokość konstrukcyjna - 19,20 m; szerokość całkowita - 19,70 m; zanurzenie maks. - 4,0 m; odstęp międzywręgowy - 0,6 m; długość pokładu samochodowego 107,0 m; ładowność samochodów (4,65 m × 1,85 m) - 150; ładowność trailerów drogowych (naczep; 19,00 m × 2,85 m) - 12; liczba miejsc dla pasażerów - 700 (w tym liczba miejsc siedzących - 640); miejsca dla wózków inwalidzkich - 7; maksymalna liczba ludzi na pokładzie - 718; liczba kabin załogi - 11; prędkość eksploatacyjna - 10 węzłów; prędkość maksymalna - 15 węzłów; klasyfikacja - DNV GL; notacja klasy - DNV + 1A1 R3 ICE-1A CAR FERRY B E0.
Pozdrawiamy
WSZYSTKIE 4 promy były opóźnione. WSZYSTKIE miały pierwotnie wejść na linię od 01.10.2016. Pierwszy - z Turcji (Leiger) dotarł do Estonii w grudniu 2016, drugi - z Polski (Toll) w styczniu 2017, trzeci i czwarty (Tiiu z Turcji i Piret z Polski) dotarły niemal jednocześnie teraz:
[link usunięty]
przy czym, Tiiu z Turcji, miał być, po zmianie terminu dostawy, przekazany WE WRZEŚNIU 2016, a Piret z Polski - W GRUDNIU 2016. Czyli, Tiiu - ponad 6 miesięcy po terminie, a Piret - ponad 3 miesiące. I taka jest prawda. O tym wszystkim piszą estońskie źródła, nie będę podawał linków, jak kto chętny i RZETELNY to sam znajdzie i nie będzie tu wypisywał głupot w stylu "Tureckie już przekazane".
Serdecznie Pozdrawiam
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.