Damen Shipyards Group zdobył zamówienie na nowoczesny, 74-metrowy rybacki statek badawczy (Fishery Research Vessel, FRV) dla Ministerstwa Rybołówstwa Angoli. Specjalistyczną jednostkę zaprojektuje biuro projektowo-konsultingowe Skipsteknisk z Ålesund.
Ministerstwo Rybołówstwa Angoli jest klientem Damena od wielu lat. Ostatnio, holenderska grupa dostarczyła dwa, 62-metrowe statki rybackie proj. 6210 (Fishery Inspection Surveillance Vessels) przeznaczone do inspekcji i nadzoru działalności połowowej i mniejszą, rybacką jednostkę badawczą proj. 2808 (FRV).
Najnowszy projekt i pewność Damena w jego realizacji przyczynią się do zachowania bogatego w zasobach tego sektora gospodarki i jego dalszego rozwoju. Szczególna uwaga poświęcona zostanie projektowi, budowie i wyposażaniu statku pod kątem zminimalizowania szumów podwodnych, ale także poziomu hałasu i wibracji generowanych na pokładzie. Elementy wyposażenia, w tym np. pompy czy urządzenia wentylacyjne, o ile to konieczne, będą zamontowane lub fundamentowane poprzez złącza elastyczne, kompensujące drgania. Sztywność fundamentów i podstaw lub mocowań dla wszystkich newralgicznych, pod względem generowania hałasu, elementów wyposażenia i systemów rurarskich, będzie dokładnie sprawdzona, by upewnić się co do spełniania przez nie wymogów notacji klasy "Silent". - Nowoczesny statek badawczy musi działać bardzo cicho, a Damen dysponuje fachową wiedzą niezbędną do osiągnięcia tego celu - przyznał Hein van Ameijden, dyrektor zarządzający Damen Schelde Naval Shipbuilding.
Nowa jednostka proj. 7417 wykorzystywana będzie przede wszystkim do badań hydrograficznych, rozległych badań w dziedzinie akustyki, połowów pelagicznych i trałowania dennego, ale także pobierania próbek środowiskowych, wydobycia ropy naftowej i operacji awaryjnego holowania. Maksymalną prędkością eksploatacyjną, jaką osiągnie to 13 węzłów.
Damen działa w Angoli od kilkudziesięciu lat, zbudował już łącznie dla kraju dwa promy, kilka holowników, pogłębiarek oraz statków morskich.
AL, rel (Damen), PBS
Rys.: Damen
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.