Stocznia Nauta z Gdyni podpisała kontrakty na budowę dwóch częściowo wyposażonych trawlerów rybackich. Obie jednostki zamówił stały klient Nauty - duńska stocznia Karstensens Skibsvaerft A/S. Statki mają być przekazane w 2017 roku.
Jak poinformowała stocznia Nauta w czwartek w komunikacie, pierwszy kontrakt dotyczy budowy jednostki o długości 69,9 m i szerokości 14,2 m. Stocznia dla tego samego klienta wcześniej zbudowała już dwa podobnej wielkości statki. Przekazanie jednostki duńskiej stoczni planowane jest na marzec 2017 roku. Drugi z zakontraktowanych trawlerów będzie nieco mniejszy, bo o długości 63 m i szerokości 12,8 m. Jednostka ma zostać przekazana w lipcu 2017 r. Podano, że stocznia ma pełen portfel zamówień do połowy przyszłego roku.
Nauta podała, że budowa statków rybackich należy do specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta znajdującego się na terenie dawnej Stoczni Gdańsk. Od uruchomienia kilka lat temu Zakładu w Gdańsku stocznia zakontraktowała łącznie 14 statków tego typu, z czego 11 zamówień pochodzi od Karstensens Skibsvaerft AS. Stocznia buduje też jednostki do obsługi sektora offshore oraz statki naukowo-badawcze.
Stocznia Nauta należy do grupy MARS Shipyards & Offshore; znana jest głównie z remontów statków. Oprócz standardowych remontów wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy, a także wyposaża statki obsługujące sektor offshore. Stocznia wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce, oraz różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
W lutym Stocznia Remontowa Nauta S.A. podpisała z PKO BP, Agencją Rozwoju Przemysłu i z ING BSK umowy kredytowe o łącznej wartości 160 mln zł. Agencja Rozwoju Przemysłu podała wówczas, że umowy i uruchomienie finansowania zapewni stoczni stabilizację finansową na najbliższe lata i da szansę rozwoju.
bls/ pz/
razem ze Krzychem G. i Wojtkiem S. budowali , budowali. budowali i nie zbudowali bo musiala stocznia konczyc budowe, Skarb panstwa poniosl straty - Skarb czyli kazdy mieszkaniec Polski, straty prawie 35 milionow zlotych tyle dolozono do trawlera B 690 , Krzych G. ponoc schowal sie na K3 w gdansku a Wojtek S. w stoczni marynarki snuje sie, tylko Stach sie gdzies skryl moze w naucie nie wiadomo. ciekawe kiedy zostana postawieni przed sadem i odpowiednio rozliczeni, ponoc chlopaki z abwery juz badaja sprawe. a co do kontraktow na nowe budowy to raczej dobry objaw nie wiem w jakim stanie maja byc te statki ale to nie ma znaczenia wazne ze jest robota.
Widzę w tytule Nauta - wiem, że w komentarzach będzie coś o tym mitycznym Stachu ;)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.