Hamburg określa się mianem największego portu kolejowego w Europie. W I półroczu 2016 roku pociągami przetransportowano do/z Portu Hamburg 23,8 mln ton co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3,9%. Duża jest także liczba połączeń kolejowych wykonywanych z tego węzła transportowego w różnych kierunkach.
- Ustaliliśmy, że w pierwszej połowie 2016 roku, ilość ładunków przewożonych koleją osiągnęła poziom 23,8 mln ton - mówi Axel Mattern, CEO Portu Hamburg. - Dodatkowo umacniamy naszą pozycję największego portu kolejowego Europy - dodaje.
Kolej, tak silna w największym niemieckim porcie, najczęściej jest używana do przewozu kontenerów. W omawianym czasie przewieziono nią 1,2 mln TEU, czyli o 2,1% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Ogólnie w roku 2015 udział kolei w Porcie Hamburg wynosił 41,6% w przypadku przewozów kontenerowych i 45,8% w ogólnym rozliczeniu. Co ciekawe patrząc na ten drugi wynik zauważamy, że jest on wyższy niż dla transportu samochodowego, który miał udział w przewozach do/z przystani na poziomie 42%. Resztę pokrył transport wodny.
Port nad Łabą może się także pochwalić ogromną liczbą połączeń kolejowych wykonywanych w ciągu tygodnia. W samych Niemczech jest to 1,187 połączeń tygodniowo, a jeśli policzymy połączenia intermodalne zawierające transport kolejowy przejeżdżające przez port Hamburg pochodzące z całej Europy to otrzymamy 1,906 tys. połączeń tygodniowo.
Czytaj także: Lokomotywa manewrowa z napędem hybrydowym trafiła do niemieckiego portu