Szwedzki operator promowy Stena Line, zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, wprowadza nowy 240-metrowy prom klasy E-Flexer na trasę Gdynia-Karlskrona. Pierwszy rejs Stena Estelle planowany jest na niedzielę 4 września, o 21:00, z Gdyni. Dzięki dwóm nowym statkom tej klasy i wielkości, które mają zostać wprowadzone do eksploatacji do końca 2022 r., połączenie osiągnie znaczny wzrost zdolności przewozowej i wydajności.
Najnowszy statek we flocie Stena Line - Stena Estelle - opłynął już pół świata. Niedawno przedstawialiśmy jego trasę i porty zawinięć w oddzielnym materiale, który obejmował też informacje techniczne dot. promu. Statek wykorzystany został w tym długim rejsie jako towarowy statek ro-ro.
Jak już wcześniej informowaliśmy - w Gdańskiej Stoczni Remontowej SA trwają ostatnie przygotowania statku do rozpoczęcia obsługi regularnego serwisu Gdynia-Karlskrona. Pierwsze wyjście Stena Estelle planowane jest na 4 września o 21:00 z Gdyni, a rozkład rejsów nowego statku jest już dostępny do rezerwacji.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaprezentować nowy prom Stena Estelle, który rozszerzy naszą ofertę zarówno dla klientów frachtowych, jak i pasażerów. Ten zupełnie nowy statek jest najnowocześniejszym w naszej flocie i nie ma sobie równych pod względem pojemności, wydajności i usług. Dzięki takim nowym promom jak Stena Estelle oraz jej bliźniacza jednostka Stena Ebba, która do Polski zawita w listopadzie tego roku, otwieramy nowe możliwości nie tylko dla rozwoju naszej firmy oraz linii Gdynia-Karlskrona, ale także dla rozwoju biznesów naszych klientów w tej części Europy" – powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Stena Estelle oraz bliźniaczy drugi statek, Stena Ebba, to dwa największe promy typu E-Flexer (wersja wydłużona), jakie dotąd zbudowano. Każdy z nich ma długość 240 metrów, oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3600 metrów.
Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona w odpowiedzi na wzrost zapotrzebowania klientów na przewozy w rejonie południowego i wschodniego Bałtyku, które Stena Line zaspokaja też poprzez znaczące inwestycje w nowoczesną flotę oraz otwarcie nowej trasy między Nynäshamn a Hanko w Finlandii.
rel (Stena Line)
Fot.: Maciej Bielesz / PortalMorski.pl; Stena Line