W czwartek, 27 czerwca (w nocy ze środy) przy nabrzeżu terminalu kontenerowego DCT Gdańsk zacumował pojemnikowiec ze wzmocnieniami do żeglugi w lodach Vaga Maersk.
Jest on reprezentantem nowej "ice-class" (inaczej - V-class albo "Winter Palace") Maersk'a - serii statków przystosowanych do żeglugi w lodach, zapoczątkowanej przez statek Vistula Maersk, który już szeroko przedstawialiśmy w Portalu Morskim.
W czwartek zaprezentowano oficjalnie statek Vaga Maersk klientom i mediom.
Zobacz klip video z wizyty kontenerowca Vaga Maersk w DCT i rozmowę z Wojciechem Muchlado z firmy SeaLand:
Dodajmy, że w czwartek miało miejsce pierwsze oficjalne, ale nie pierwsze w ogóle zawinięcie statku z serii zapoczątkowanej przez Vistula Maersk, ponieważ sama Vaga Maersk (w nazwach statków są nazwy rzek) przybyła wcześniej w DCT Gdańsk 23 maja oraz 17 czerwca, Volga Maersk odwiedziła ten terminal 10 i 20 czerwca, a Vayenga Maersk zawinęła do niego 17 stycznia br. oraz 3 i 17 czerwca, Vouksi Maersk wchodziła do DCT Gdańsk 20 marca, 20 maja, 30 maja i 24 czerwca i wreszcie Venta Maersk przybyła tylko raz - 7 czerwca.
Statki z tej serii zostały na stałe włączone do serwisu bałtyckiego z zawinięciami do Gdańska i obsługiwanego przez spółkę z grupy Maerskpe - A Maersk Company.
Więcej o tych statkach (łącznie ze szczegółami technicznymi) w naszych wcześniejszych materiałach:
- Vistula Maersk - pierwszy z nowej generacji bałtyckich feederów
- Vistula Maersk w dziewiczym zawinięciu do St. Petersburga
Zapoznanie ze statkiem stało się też okazją do zaprezentowania nowych form działalności i nowych usług oraz produktów logistycznych SeaLand Europe.
Armatorem (właścicielem) nowej serii statków z klasą lodową jest Maersk, a operatorem - SeaLand.
Marka SeaLand zastąpiła trzy odrębne, regionalne, firmy działające w ramach grupy Maersk na polu kontenerowych serwisów dowozowych i intrakontynentalnych połączeń short sea shipping w Amerykach, w Azji i w Europie oraz całym basenie Morza Śródziemnego. Europejski operator takich połączeń i przewozów - SeaGo Line w ramach tej reorganizacji zastąpiony został właśnie brandem SeaLand.
Spotkanie w terminalu DCT Gdańsk, poza możliwością zapoznania się z nowoczesnym statkiem - reprezentantem serii największym kontenerowców z wysoka klasą lodową, zawierało także prezentacje działalności, usług i planów rozwojowych SeaLand oraz terminalu DCT Gdańsk.
PBS