Seago LIne, wewnątrz-europejska sieć serwisów dowozowych i short sea shipping Maersk'a, wprowadza nowe statki na swoje połączenie dowozowe między Rotterdamem a St. Petersburgiem. Pierwszym statkiem jest Vistula Maersk, o którym już informowaliśmy szeroko w Portalu Morskim. Kolejnym będzie Volga Maersk.
Vistula Maersk zawinęła po raz pierwszy do rosyjskiego portu - do terminali Petrolesport i First Container Terminal w St. Petersburgu - w piątek, 20 kwietnia br.
Oba statki zatrudnione będą w serwisie North Europe Feeder Link 1 (serwis L16/L01 z zawinięciami do terminali APM Terminals 1, Delta Container Terminal i APM Terminals Maasvlakte 2 w Rotterdamie oraz do portu Ust-Ługa i terminali Petrolesport i First Container Terminal w St. Petersburgu).
W kolejnych miesiącach pięć jednostek siostrzanych - Vayenga Maersk, Venta Maersk, Vuoksi Maersk, Vilnia Maersk i jedna, nie nazwana jeszcze - dołączą do Vistula i Volga także w innych serwisach Seago Line na Morzu Północnym i Bałtyku.
Więcej o tych statkach, określanych jako największe w świecie pojemnikowce z klasą lodową, w naszym wcześniejszym materiale: Vistula Maersk - pierwszy z nowej generacji bałtyckich feederów
Statki z serii zapoczątkowanej przez Vistula Maersk mogą operować w temperaturach do 25 stopni C poniżej zera. Mają dużą liczbę gniazd dla kontenerów chłodzonych (po 600).
PBS, rel (Maersk Line)
Fot.: Maersk Line