Stena Line deklaruje, że w bardzo ścisłej korelacji współpracuje z portami i terminalami w celu rozwijania przewozu ładunków bez obsady, a także przesyłu cargo na naczepach typu roller trailer (mafi) w celu poprawy efektywności świadczonych usług.
W przewozach towarowych dla klientów bardzo ważna jest dostępność, dlatego przewoźnik maksymalizuje wykorzystanie swoich pokładów.
Na trasie z Karlskrony do Gdyni liczba przewożonych ładunków na naczepach roller trailer wzrasta. Gdy ładunek dotrze do terminalu Stena Line w porcie Gdynia jest przeładowywany z naczepy na naczepę mafi, która jest transportowana na pokładzie promu. Następnie, kiedy ładunek dotrze do Karlskrony jest ponownie przeładowywany na nową naczepę, którą dociera do odbiorcy w Skandynawii lub składowany w magazynie.
Znaczna część ładunków musi być traktowana jako towary wrażliwe na wilgoć w związku z tym zarówno przeładunek kompletacyjny (cross-docking), jak i magazynowanie muszą odbywać się w miejscach chronionych przed deszczem i śniegiem. W związku z tym zbudowano nowy magazyn namiotowy (54x20 metrów) i oddano do eksploatacji w marcu tego roku.
W tym momencie Stena Line negocjuje z władzami portu Gdynia nową przestrzeń magazynową z dostępem do Nabrzeża Puckiego, na południe od lokalizacji rampy RORO. Jak podają przedstawiciele Stena Line, Nabrzeże Puckie jest dla przewoźnika istotne, aby sprostać zapotrzebowaniu na zwiększająca się liczbę ładunków bez obsady, usługi magazynowania i transport tychże w bardziej efektywny sposób.
promy24.com