Żegluga

Polska Żegluga Morska i Fundusz Inwestycyjny Mars powołają specjalną spółkę, która wybuduje dwa promy na potrzeby armatora. Jednostki powstaną w gdyńskiej stoczni Nauta.

Koszt budowy statków napędzanych gazem to 900 milionów złotych. Promy mają kursować ze Świnoujścia do Trelleborga w Szwecji.

PŻM chce do udziału w projekcie namówić również przedstawicieli Polskich Inwestycji Rozwojowych. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy ruszą prace, mówi dyrektor Żeglugi, Paweł Szynkaruk.

- Na razie na temat budowy promów prowadzimy rozmowy z Funduszem Inwestycyjnym Mars - wyjaśnia Szynkaruk.

Fundusz Mars należy do Skarbu Państwa, jest m.in. właścicielem Stoczni Gryfia. Polska Żegluga Morska chce wybudować nowe promy ponieważ na rynku nikt nie oferuje na sprzedaż używanych jednostek tego typu.

PŻM rozmawia także o długoterminowych dostawach gazu na promy z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem.

 

 

+11 Obym Sie Mylil
Obym sie mylil ale MARS w spolce zapowiada iscie kosmiczne koszty a na koncu kosmiczne problem z promami o ile powstana - bo cos mi tu pachnie wyborzcz kielbaska - wilki sukces - wileki kontrakt dla polskich stoczni od polskiego armatora - a na koncu amba Fatima kasy I promow nima.....
24 luty 2015 : 14:22 Dziad | Zgłoś
+5 TYLKO KIEDy?
jakby przejeli pzb, to by mieli promy i tyle w temacie
24 luty 2015 : 17:35 zewa | Zgłoś
+8 PROMY
Bardziej pewne jest to że kontrakt dostanie Crist niż Nauta ponieważ potrzebuje on zleceń tak jak spragniony wody na saharze. Możliwe jest też to że Nauta i Crist wspólnie będą budować te łajby.
24 luty 2015 : 20:44 Kali | Zgłoś
+3 Mars wybuduje promy ????? .... jakaś kpina....
mars do tej pory jeszcze nic nie wydudował w terminie i kosztorysie. Porywa się na promy. ????? Dalsza zabawa urzędników w biznes....sami se sobą nie mogą sobie poradzić.....
24 luty 2015 : 23:11 roro | Zgłoś
-2 kiełbasa wyborcza
O budowie tych jednostek słyszy się od lat. Dlaczego piszą o tym akurat teraz?
25 luty 2015 : 12:37 mariaszek b. | Zgłoś
-1 No i co tak pyszczyliscie na Marsjan a tym czasem
z ich inicjatywy powstaną statki jakich dawno u nas nie budowano .Może to oznaczać powrót do prawdziwej produkcji stoczniowej w Polsce , gdy uda się zbudować tej wielkości promy z LNG będzie to zielone światło dla polskich stocznie ,które jako pierwsze tej wielkości statki zbudują, co może zaowocować lawiną zamówień z krajów UE na nowe promy z LNG. Jest w tym olbrzymia szansa na prawdziwe odrodzenie przemysłu okrętowego w Polsce. Przypomnę ,ze budowę tych promów PZM planował już od wielu lat pod nazwa Patria i Piast w nie istniejącej już Stoczni Szczecińskiej
25 luty 2015 : 13:02 brawo dla Marsjan | Zgłoś
-1 a ja wiem i slyszalem ze
jeden z tych co wyprowadzil kase ze stoczni szczecinskiej, okolo 3 mln siedzi w kiciu w nowogardzie, spryciarz, niedlugo wyjdzie a kasa juz czeka, jeszcze wczasy ma
25 luty 2015 : 17:40 wezyr | Zgłoś
0 Remontowa Shipbuilding (d. Północna) buduje promy LNG
Remontowa Shipbuilding (d. Północna) buduje promy LNG, tyle że mniejsze...
22 lipiec 2015 : 06:39 axx1 gda | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter