To już pewne. We flocie Finnlines pojawią się wkrótce nowe promy. Zgodnie z pojawiającymi się informacjami armator nabył dwa statki typu ro-ro. W barwach fińskiego operatora zaczną one kursować w drugiej połowie 2015 r.
To już przesądzone. Dzięki podpisanej właśnie umowie jeszcze w tym roku Finnlines zyska dwie nowe jednostki typu ro-ro. Zgodnie z założeniami będą one kursować po Morzu Północnym. Oba statki zostały zakupione prawdopodobnie od innego fińskiego armatora - Eckerö Shipping. Dlaczego prawdopodobnie? Obie strony w tym samym czasie potwierdziły sfinalizowanie transakcji. Finnlines nie poinformował jednak oficjalnie, od kogo odkupił statki i o jakie jednostki chodzi. Komentatorzy uważają, że transakcja dotyczy właśnie promów należących do Eckerö Shipping. Wszystko wskazuje na to, że promy, z których pod koniec 2015 r. (w niektórych informacjach pojawia się też termin styczeń 2016 r.) zacznie korzystać Finnlines, to siostrzane statki Carrier i Trader, które zbudowane zostały w norweskiej stoczni w 1998 r. Mają one po 154 metry długości, a ich tonaż wynosi 12 551. Na mocy umowy charterowej oba statki są w tej chwili eksploatowane przez armatora Transfennica.
Finnlines na razie odmawia komentarza w sprawie szczegółów umowy. Szef Eckerö Shipping, Jari Sorvettula także nie zgodził się na razie na ujawnienie kupca.
PromySkat
Źródło: Sjofarts Tidningen
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.