Stawki przewozu towarów w kontenerach w umowach spotowych na liniach Azja – Europa Zachodnia (włącznie z DCT Gdańsk) w okresie od 26 do 31 bm. zmalały o 6,6 punktów procentowych i wynosiły 1149 USD za TEU. Był to więc trzeci tydzień ich spadku.
Zmalały także stawki frachtu na liniach Azja – Morze Śródziemne i Czarne (o 6,4 pkt. proc.) oraz Azja – porty zachodniego wybrzeża USA (o 0,8 pkt. proc.).
Shanghai Containerised Freight Index, obejmujący 15 głównych tras oceanicznych, wzrósł o 1,9 pkt. proc., do średniej wartości 1064,42 USD/TEU. Był on jednak znacznie niższy od rekordowego poziomu 1170 dolarów z lutego tego roku.
Ogólnie, w 2014 roku stawki frachtu przewozów kontenerowych wzrosły w 13 tygodniach, a spadły w 38.
Tradycyjnie, piku stawek frachtu można spodziewać się w 2015 roku przed okresem chińskiego nowego roku, tj. w styczniu i lutym oraz sierpniu.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.