Jak poinformował portal GP24.pl (serwis Głosu Pomorza), są już pierwsze efekty Krajowego Systemu Bezpieczeństwa Morskiego (KSBM) - sporych rozmiarów tankowiec w porę uniknął wejścia na mieliznę na granicy między Ustką a Rowami.
Statek, który transportował 100 tys. ton ropy, płynął kursem, który prowadził na głębokość na granicy bezpieczeństwa między Ustką a Rowami - czytamy na portalu GP24.pl. Istniało duże niebezpieczeństwo, że wpłynie on na mieliznę lub znajdujące się tam duże głazy. Udało się jednak tego uniknąć, ponieważ kapitan statku w porę otrzymał informację, dzięki której mógł zweryfikować kurs.
Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego (KSBM) został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni we współpracy z Urzędami Morskimi w Słupsku i Szczecinie oraz Morską Służbą Poszukiwania i Ratownictwa. We wtorek, 24 listopada w Gdyni odbyła się konferencja zamykająca projekt "Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego - etap 1".
Czytaj też: Krajowy system bezpieczeństwa morskiego - etap 1
Jak mówiła prof. dr hab. Dorota Pyć, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju w rozmowie z Portalem Morskim podczas tegorocznych targów Baltexpo - Celem KSBM jest utworzenie systemu monitorująco-kontrolnego dla jednolitego nadzoru nad ruchem statków w polskich obszarach morskich oraz sprawnej wymiany informacji w zakresie bezpieczeństwa żeglugi ze współdziałającymi instytucjami krajowymi i międzynarodowymi, a także zaprojektowanie i wybudowanie Pomorskiej Magistrali Teleinformatycznej.
Całą rozmowę z prof. dr hab. Dorota Pyć, podsekretarz stanu ds. gospodarki morskiej w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju można przeczytać tutaj >>>
Projekt współfinansowała Unia Europejska w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt realizacji to około 113 mln zł.