W sobotę 15 lutego, w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego dla norweskiego armatora.
Hargun to kolejny trawler budowany w gdańskim zakładzie polskiej spółki na zamówienie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.
Norweski armator zamówił w niej kombinowany snurper/trawler o długości 83 metrów, wyposażony w ładownie ze schładzaną wodą morską (RSW - Refrigerated Sea Water).
Statek jest przeznaczony do połowu ryb pelagicznych (żyjących na otwartych akwenach, takich jak makrela i śledź do celów konsumpcyjnych. Na tego typu jednostce rybacy mogą też łowić inne gatunki, służące do produkcji mączki rybnej stanowiącej składnik karmy.
– Zwodowany kadłub jest częściowo wyposażony. Nie ma jeszcze nadbudówki, której montaż zajmie nam ok. 6 tygodni. Na jednostce są już natomiast główne komponenty takie jak dwa silniki główne, przekładnie, prądnice wałowe i wał napędowy. Zwodowany kadłub posiada też część instalacji chłodzącej - mówi Bartłomiej Kopczewski, zastępca dyrektora stoczni Karstensen Shipyard Poland.
Kolejnym etapem będzie holowanie zwodowanej w Gdańsku jednostki do stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S w Skagen, w której nastąpi dalsze wyposażenie kutra oraz ostatecznie przekazanie zamawiającemu.
Przypomnijmy, 24 stycznia br. z pochylni B-3 spłynął na wodę częściowo wyposażony kadłub trawlera Rogne o numerze burtowym M-100-HØ dla norweskiego armatora Rogne AS.
Główne wymiary statku:
długość: 83 m
szerokość: 17 m
zanurzenie maks.: 7,45 m
tonaż: 4000 GT
objętość ładowni: 2700 m3
LEW/z mediów