Stocznie, Statki

W sobotę 15 lutego, w stoczni Karstensen Shipyard Poland w Gdańsku zwodowano częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego dla norweskiego armatora.

Hargun to kolejny trawler budowany w gdańskim zakładzie polskiej spółki na zamówienie duńskiej stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S.

Norweski armator zamówił w niej kombinowany snurper/trawler o długości 83 metrów, wyposażony w ładownie ze schładzaną wodą morską (RSW - Refrigerated Sea Water).

Statek jest przeznaczony do połowu ryb pelagicznych (żyjących na otwartych akwenach, takich jak makrela i śledź do celów konsumpcyjnych. Na tego typu jednostce rybacy mogą też łowić inne gatunki, służące do produkcji mączki rybnej stanowiącej składnik karmy.

Zwodowany kadłub jest częściowo wyposażony. Nie ma jeszcze nadbudówki, której montaż zajmie nam ok. 6 tygodni. Na jednostce są już natomiast główne komponenty takie jak dwa silniki główne, przekładnie, prądnice wałowe i wał napędowy. Zwodowany kadłub posiada też część instalacji chłodzącej - mówi Bartłomiej Kopczewski, zastępca dyrektora stoczni Karstensen Shipyard Poland.

Kolejnym etapem będzie holowanie zwodowanej w Gdańsku jednostki do stoczni Karstensens Skibsvaerft A/S w Skagen, w której nastąpi dalsze wyposażenie kutra oraz ostatecznie przekazanie zamawiającemu.

Przypomnijmy, 24 stycznia br. z pochylni B-3 spłynął na wodę częściowo wyposażony kadłub trawlera Rogne o numerze burtowym M-100-HØ dla norweskiego armatora Rogne AS.

Główne wymiary statku:

długość: 83 m
szerokość: 17 m
zanurzenie maks.: 7,45 m
tonaż: 4000 GT
objętość ładowni: 2700 m3

LEW/z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9387 4.0183
EUR 4.1169 4.2001
CHF 4.3688 4.457
GBP 4.9647 5.0649

Newsletter