Stocznie, Statki

Aktualizacja, godz. 15.45

 – Dzisiaj w godzinach popołudniowych podczas przejścia technicznego nastąpiło niekontrolowane zsunięcie kadłuba statku z pontonu. Nie ma ofiar w ludziach, na chwilę obecną brak jest również informacji o zanieczyszczeniu. Ze strony stoczni prowadzone są działania zabezpieczające – przekazano, iż sytuacja jest pod kontrolą – poinformowała Magdalena Kierzkowska, Naczelnik Biura Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.

W związku z tym, że ponton osiadł na gruncie przy nabrzeżu stoczniowym na Wyspie Ostrów, wydano ostrzeżenie nawigacyjne o zamknięciu tego akwenu, choć jak zaznaczono w komunikacie – nie wpływa to na ruch statków w głównym kanale portowym i prace portu na pozostałych akwenach.

Na miejscu, zaraz po wypadku byli pracownicy Kapitanatu Portu Gdańsk, o zdarzeniu powiadomiono również Państwową Komisję Badania Wypadków Morskich.

Jak dodaje Magdalena Kierzkowska, aktualnie gromadzony jest materiał do postępowania przed Izbą Morską. Służba Dyżurna Kapitanatu prowadzi monitoring sytuacji.

*  *  *

W trakcie operacji przesuwania budowanego przez przedsiębiorstwo Baltic Operator Sp. z o.o. pierwszego z dwóch nowych patrolowców przeznaczonych dla Straży Granicznej Finlandii (Rajavartiolaitos) doszło do wypadku.

Według przekazanych naszej redakcji informacji, kadłub jednostki samoczynnie zsunął się do wody, przyczyniając się do częściowego zatopienia barki Carrier 8. Kadłub patrolowca posiadał pływalność, stąd utrzymał się na wodzie i aktualnie jest asekurowany przez pchacze Nosorożec G-01 i Nosorożec G-02.

W tej chwili nie wiadomo, czy uszkodzeniu uległ również kadłub budowanego patrolowca. Według naszych źródeł, w trakcie incydentu kilka osób znajdujących się na barce mogło wpaść do wody. W tej chwili nie ma informacji o ofiarach.

Do wypadku na Martwej Wiśle wrócimy, po uzyskaniu bardziej szczegółowych informacji.

Baltic Operator Sp. z o.o. występuje w roli podwykonawcy fińskiej stoczni Meyer Turku Oy z Turku, która jest odpowiedzialna za realizację umowy z Rajavartiolaitos. Zgodnie z podpisaną w grudniu 2022 roku umową Baltic Operator odpowiada za budowę częściowo wyposażonych kadłubów dwóch patrolowców, które zostaną ukończone i wyposażone w Finlandii.

Budowa pierwszej z tych jednostek rozpoczęła się na gdańskiej wyspie Ostrów 12 grudnia 2023 roku.

LEW, Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9948 4.0756
EUR 4.1489 4.2327
CHF 4.4013 4.4903
GBP 4.978 5.0786

Newsletter