Baltic Hub poinformował o uruchomieniu nowych serwisów żeglugowych, które na przełomie marca i kwietnia rozpoczną regularne zawinięcia do terminala w Gdańsku.
Z końcem marca Baltic Hub zacznie przyjmować dwa cotygodniowe serwisy armatora Maersk w ramach nowo utworzonego sojuszu Gemini Cooperation. Z kolei od początku kwietnia rozpocznie się obsługa dwóch cotygodniowych serwisów Mediterranean Shipping Company (MSC).
- Nowe trasy żeglugowe jeszcze bardziej wzmocnią rolę Baltic Hub jako strategicznego węzła logistycznego w regionie – podkreśla Katarzyna Frankiewicz z Baltic Hub.
Pierwszy z nowych serwisów to efekt współpracy Gemini pomiędzy Maersk i Hapag-Lloyd, w ramach której od 1 lutego 2025 r. funkcjonuje nowa sieć połączeń oceanicznych i wahadłowych (shuttle).
Jak przekazała Katarzyna Frankiewicz z Baltic Hub, w ramach tego sojuszu Maersk uruchomił dwa cotygodniowe serwisy typu shuttle do Baltic Hub, łączące Gdańsk z niemieckimi portami w Bremerhaven i Wilhelmshaven. Pierwszy statek z tej siatki – Api Bhum, jednostka o długości 294 metrów – zawinie do terminala 25 marca 2025 r.
– Z początkiem kwietnia MSC poszerzy swoją obecność w Baltic Hub, włączając terminal do dwóch serwisów w relacji Azja–Europa: Britannia oraz Albatros. Pierwsza jednostka w ramach serwisu Britannia – MSC Rose (364 m długości) – zawinie do Gdańska 3 kwietnia, natomiast MSC Maura (366 m długości) w ramach serwisu Albatros – 16 kwietnia 2025 roku – dodaje Frankiewicz.
Oprócz zapowiedzianych nowości, Baltic Hub nadal będzie obsługiwać regularne zawinięcia w ramach wieloletnich serwisów AEU1/LL1/FAL5/NE1 realizowanych przez sojusz OCEAN ALLIANCE (CMA CGM, OOCL, COSCO, Evergreen) oraz FAL1 obsługiwany przez CMA CGM.
Czytaj także:
Nowe serwisy oceaniczne będą obsługiwane na terminalu T3 z wykorzystaniem nowych suwnic nabrzeżowych (STS). Inwestycja T3 powstała na 36-hektarowej powierzchni zbudowanej na wodzie, połączonej z obecnie funkcjonującą infrastrukturą (terminal 1 i 2).
Po całkowitym zakończeniu prac, planowanym na koniec 2025 roku, T3 zwiększy zdolności przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 mln TEU rocznie – do poziomu 4,5 mln TEU – co umocni pozycję terminala jako jednego z największych hubów kontenerowych w Europie.
– W ramach inwestycji T3 oferujemy zwiększone możliwości operacyjne, co otwiera nowe perspektywy dla naszych klientów i przyczynia się do rozwoju handlu w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowe połączenia żeglugowe i rozszerzenie współpracy z globalnymi armatorami napędza nas w dążeniu do nieustannego, zrównoważonego rozwoju oraz doskonałości operacyjnej przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa – Jan van Mossevelde, Prezes Zarządu Baltic Hub.
LEW/rel (Baltic Hub)