Stocznia Remontowa Shipbuilding SA wybrała systemy napędowe dla czwartego promu klasy "Salish" budowanego dla armatora BC Ferries. Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä - jeden z globalnych liderów w produkcji systemów napędowych dla branży okrętowej i energetycznej.
Przypomnijmy, że publiczny przetarg na budowę czwartego, w pełni wyposażonego promu klasy "Salish", napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG), ogłoszono w 2018 roku. Startowało w nim 16 stoczni, m.in. z Europy i Azji, w końcowej fazie rywalizacji na tzw. "krótkiej liście" pozostały trzy. Kontrakt ze stocznią Remontowa Shipbulding SA podpisano w listopadzie ubiegłego roku, zaś 4 lutego br. odbyło się palenie blach, rozpoczynające budowę nowej jednostki.
Warto dodać, że stocznia Remontowa Shipbuilding przekazała już w latach 2016-2017, temu samemu armatorowi, trzy podobne promy (Salish Raven - w kwietniu 2017, Salish Eagle - w lutym 2017 i Salish Orca - w listopadzie 2016 r.).
Najlepszym potwierdzeniem zadowolenia klientów są powtarzające się zamówienia, a ten ostatni kontrakt jeszcze bardziej wzmacnia partnerstwo pomiędzy naszymi firmami. Decyzja BC Ferries, aby ponownie wybrać Remontowa Shipbuilding SA, i zdecydować się na sprawdzoną i ugruntowaną technologię napędu LNG firmy Wärtsilä, stanowi wyraźne potwierdzenie skuteczności koncepcji zintegrowanego rozwiązania. Pokazuje to również, że osiągi statku zapewnione przez rozwiązanie fińskiego koncernu, oparte na projekcie Remontowa Marine Design and Consulting (RMDC), przynoszą właścicielowi duże korzyści operacyjne - powiedział Wilco van der Linden, dyrektor ds. rozwoju biznesu, przemysłu promowego w Wärtsilä.
Jesteśmy dumni z tego, że możemy rozszerzyć naszą flotę o promy przyjazne dla środowiska i wysoce wydajne. Rozwiązania Wärtsilä LNG umożliwiają nam niezawodną obsługę naszych klientów, pomagając jednocześnie chronić wody Kolumbii Brytyjskiej - dodał Mark Collins, prezes i dyrektor generalny BC Ferries.
Zakres dostaw Wärtsilä obejmuje trzy silniki dwupaliwowe Wärtsilä 20DF, pracujące na paliwie LNG, system magazynowania, podawania i kontroli paliwa Wärtsilä LNGPac oraz Wärtsilä Low Loss Concept (LLC). LLC to system dystrybucji energii, który zapewnia wyższą sprawność, mniejszą masę i objętość. Dostawa urządzeń do stoczni planowana jest na trzeci kwartał tego roku.
Promy klasy "Salish" o długości 107 metrów są przeznaczone do przewozu 600 pasażerów i załogi oraz do 138 pojazdów. Oprócz wyposażenia tych statków Wärtsilä brała udział także w modernizacji dwóch większych statków - klasy "Spirit", należących do BC Ferries. Chodziło wówczas m.in. o przebudowę siłowni na alternatywne zasilanie dwoma rodzajami paliwa, z LNG mającym być paliwem głównym. Prace te zostały przeprowadzone w 2018 i 2019 roku, w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA.
AL, rel (Wärtsilä)
Fot.: BC Ferries
Do ustalenia pozostaje cena i dotrzymanie terminów.
W tym samym czasie Kanadyjczycy podpisują kontrakt z Damen-Galati na 4 promy," Island Class".
Jednostki 8117 E3 należą do hybrydowych: 300 pax 44 samochody.Wartość projektu (za 4) 200 mln $.
Będą to numery 3-6. W tym samym czasie do Victorii na pokładzie Sun Rise IMO 9623219 dotarły
numery 1-2. Widać, że FC Ferries nie ogranicza się tylko do Remontowej.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.