Trwa odbiór nowego statku dla Urzędu Morskiego w Gdyni - . To jednostka przeznaczona do obsługi oznakowania nawigacyjnego na wodach Zalewu Wiślanego. Jej portem stacjonowania będzie Elbląg, ale do wtorku, 10 września można ją zobaczyć przy Nabrzeżu Prezydenta w pobliżu Skweru Kościuszki w Gdyni.
Hydrograf 17 przypłynął do Gdyni wieczorem 28 sierpnia b.r. z Finlandii. Został wyprodukowany na zamówienie Urzędu w fińskiej stoczni Tyovene OY i sfinansowany w 85 % przy udziale funduszy unijnych w ramach projektu „Wymiana taboru pływającego Urzędu Morskiego w Gdyni” (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014-2020).
Zastąpi on obecnie pracującego, ponad 60-letniego Hydrografa 7 i dzięki większej powierzchni pokładu oraz mocniejszemu dźwigowi umożliwi sprawną obsługę oznakowania nawigacyjnego, którego ilość i jakość w związku z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, ulegnie wkrótce radykalnemu zwiększeniu.
Całkowity koszt budowy jednostki to 18 327 000 zł.
Podstawowe parametry statku:
Długość całkowita: 24 m
Szerokość konstrukcyjna. 6,2
Zanurzenie maksymalne: 1,4 m
Napęd: silnik wysokoprężny Caterpillar 500kW
Prędkość maksymalna: 12,0 węzłów
Dźwig – Melcal FL30T4 (750 kg przy wysięgu 12 m)
Zasięg przy prędkości ekonomicznej wyniesie minimum 600 Mm, a autonomiczność żeglugi – 5 dni dla 6 osób.
Statek odpowiada wymaganiom Towarzystwa Klasyfikacyjnego Polskiego Rejestru Statków i posiada klasę PRS: * mKM III [1] Lm2.
rel (Urząd Morski w Gdyni)
A nie od razu porywają się na budowę ogromnego promu, którego nigdy nie zbudują, a ile kasy już zmarnowano, nie wyciągając z tego żadnych wniosków i nie ucząc się na błędach.
Władzo! Słabo to wygląda !!!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.