Grupa Wärtsilä dostarczy unikalny i zgłoszony do opatentowania system magazynowania i podawania paliwa LNG dla dwóch nowych pogłębiarek ssących nasiębiernych ze smokiem wleczonym (TSHD).
Statki są budowane przez Keppel Offshore & Marine dla Van Oord z Holandii. Zamówienie u Wärtsilä zostało złożone w II kwartale 2019 roku.
System Wärtsilä składa się z dwóch jednoposzyciowych, izolowanych poliuretanem zbiorników o pojemności 640 m3 , wyposażonych w innowacyjny system "In Line Tank Connection Space (ILTCS)", który zawiera urządzenia procesowe (regazyfikujące). System LNGPac-ILTCS posiada wyposażenie procesowe zamontowane z przodu zbiorników, zamiast dotychczasowej instalacji na ich szczycie.
W przypadku zastosowań na pokładzie przynosi to znaczne korzyści dla stref widoczności ze sterówki statku co wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa nawigacji, a także ze względu na zmniejszenie ryzyka uszkodzenia sprzętu, który jest zazwyczaj montowany na zbiorniku. Ponadto, w przypadku instalacji pod pokładem, system ILTCS poprawia wydajność magazynowania paliwa poprzez uniknięcie konieczności umieszczania urządzeń procesowych na zbiorniku, co upraszcza instalację systemu LNG.
"Nasze doświadczenie na rynku gazu płynnego LNG w branży morskiej jest niezrównane, a najnowszy rozwój słynnego systemu magazynowania, dostarczania i kontroli paliwa Wärtsilä LNGPac odzwierciedla tę wiedzę i doświadczenie", mówi Antti Kuokkanen, wiceprezes ds. elektroniki, rozrywki i przetwarzania w firmie Wärtsilä Marine.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Wärtsilä, uznanym na całym świecie liderem w dziedzinie systemów paliwowych LNG, w ramach tego projektu. Dzięki tej unikalnej technologii zdobędziemy więcej doświadczenia w wykorzystywaniu LNG jako paliwa alternatywnego w naszej flocie pogłębiarskiej", mówi Jaap de Jong, Dyrektor Departamentu Zarządzania Statkami, Van Oord.
Sprzęt Wärtsilä ma zostać dostarczony do stoczni w połowie 2020 roku dla pierwszego statku, a jesienią 2020 roku dla drugiego.
rel: wartsila.com
Vox Ariane i Vox Apolonia. Są to jednostki średniej wielkości 138 m i 10500 m3. Keppel to też stocznie z klasą.
Jednak holenderskie Royal IHC, to również dobra karta, a jednak kontrakt powędrował do Singapuru.
Przypominam o tym w kontekście wielkich słów o polskich stoczniach, choć nie całkiem, bo w lipcu stocznia Police wodowała kadłub pogłębiarki Challenger 3 IMO 9859727 - dla Holendrów, tylko kadłub 81.75 m i 2700 m3
Pytanie retoryczne: dlaczego tylko kadłub i dlaczego Holendrzy sięgają do obcych stoczni mając wspaniałą kartę na tym polu.
Stocznie Royal IHC (2014) latami budowały pogłębiarki i inny tonaż offshorowy.
Lodołamacz ze Szczecina to nie ta klasa.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.