W stoczni Ulstein Verft wydokowano prom Color Hybrid, flagową jednostkę pasażersko-samochodową należącą do armatora Color Line. Częściowo wyposażony kadłub zbudowała stocznia Crist SA.
Color Hybrid wyholowano z krytego doku 14 kwietnia i ustawiono przy nabrzeżu. Teraz kilkuset pracowników stoczni prowadzi ostatnie prace wykończeniowe, zanim zostanie przekazany armatorowi latem tego roku.
Czytaj także: W stoczni Crist rozpoczęto budowę częściowo wyposażonego największego w świecie promu hybrydowego
Color Hybrid został wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, a ładowanie baterii, odbywać się będzie podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych Color Line lub na samym pokładzie statku.
Nabrzeżny system zasilania energią operatora istnieje już w Oslo, Larvik i Kristiansand, i jak zapowiada, wszystkie porty norweskie mają zostać wyposażone w tego typu obiekty. To jednostka określana jako największa tego typu na świecie ma 160 metrów długości, zdolność do transportu 2000 pasażerów i około 500 samochodów. Będzie obsługiwała połączenie Sandefjord-Strömstad.
Przypomnijmy, że prom zamówiono w lutym 2017 roku, a uroczyste cięcie blach odbyło się kilka miesięcy później - 14 lipca.
AL, rel (Ulstein Verft)