Do floty firmy DFDS dołączy wkrótce seria nowoczesnych promów towarowych, które na jej zamówienie budowane są w Chinach. Pierwszy ze statków został właśnie zwodowany.
Wydarzenie miało miejsce w chińskiej stoczni Jinling, z którą DFDS w 2016 r. podpisał kontrakt na budowę dwóch nowoczesnych i dużych towarowych jednostek ro-ro. W umowie znalazła się opcja upoważniająca armatora do rozszerzenia zamówienia o kolejne statki. Przewoźnik zdecydował się na skorzystanie z tego wariantu i rozszerzył wkrótce zamówienie do czterech, a w tym roku domówił piąty prom. Pierwszy ze statków został właśnie zwodowany, a prace nad nim są coraz bliżej ukończenia.
Zwodowany prom znajduje się obecnie na rzece Jangcy, nad którą położone są zakłady Jinling. W tej chwili prowadzone są na nim prace wykończeniowe. Suchy dok, w którym znajdował się jeszcze niedawno zwodowany właśnie prom, zajmie niedługo kolejna konstrukcja przygotowywana dla DFDS.
PromySkat.pl
Armator ktory wcześniej był mocno związany z FINCANTIERI, tym razem zlecil budowę 6 Ro-Ro klasy hybryd, 30.04.2018.
Jednoski podobnie jak dla DFDS zaprojektował Hansen. Wymiary promu to; 238x34 m 64000 GT ,z linią ładunkową 7800 m, pozwalającą załadować 500 tirów. Kontrakt jest wart 400 mln $. Dostawa pierwszego statku przewidziano na 2020.
Stocznia ma 2 suche doki i jest znaczącą na rynku międzynarodowym.
Piszę o tym dlatego, aby trochę ostudzić zamiary naszych marzycieli. Jeśli my zbudujemy pierwszego, Chinczycy dostarczą jedenastego.
Mieczyslaw
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.