Kontrakt na budowę promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej podpisała w marcu ubiegłego roku MSR Gryfia i to ona miała być liderem konsorcjum realizującym zlecenie. Teraz okazuje się, że liderem liderem konsorcjum ma być Stocznia Szczecińska.
Stocznia Szczecińska (Szczeciński Park Przemysłowy) i firmy działające na jej terenie miały wykonywać różne prace zlecane przez MSR Gryfia. Kadłub miał być montowany na pochylni Stoczni Szczecińskiej i z niej wodowany. Jednak, jak wynika z wypowiedzi Leszka Milczarka, prezesa MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych MARS, która padła we wtorkowym programie "Polski Punkt widzenia" w TV Trwam - teraz za lidera konsorcjum uznano Stocznię Szczecińską (Szczeciński Park Przemysłowy).
– Stocznia Szczecińska będzie budowała prom w konsorcjum ze Stocznią „Gryfią” (liderem będzie jednak Stocznia Szczecińska). Przez ostatnie 2 lata prezes Andrzej Strzeboński wykonał ogromną pracę. Zastał Stocznię Szczecińską w opłakanym stanie. Obecnie jest to zupełnie inny podmiot, kontraktuje nowe projekty stoczniowe, m.in. w przygotowaniu jest bardzo ciekawy projekt – statek autonomiczny. To chyba ewenement na skalę światową. Jest to statek bezzałogowy (…). Jestem przekonany, że konsorcjum poradzi sobie z budową promu, który też jest innowacyjny – będzie napęd LNG – tłumaczył Leszek Milczarek.
AL, PBS, z mediów (Radio Maryja)
Czy nie za bardzo odleciałem? Chyba nie bardziej niż decyzyjni :)
Skomplikowany projekt za wielkie pieniądze ma zrealizować konsorcjum w składzie:
- państwowa stocznia w organizacji bez żadnej kadry i zaplecza
- zdekapitalizowana państwowa stocznia remontowa, w trudnej sytuacji finansowej
jak skończy się taki projekt ??
odpowiedź na powyższe pytanie nie jest trudna..
To jeszcze dopisz kto załatwił gryfie bo msr scie to załatwił mars że słupskim na czele a msr nigdy nie przynosiła strat
Proponuję zbudować najprostszą barkę rzeczną wyposażyć ją i sprzedać a dopiero później pisać bzdury o innowacyjnym na skalę światową autonomicznym statku.
Do momentu połączenia z nieboszczkąc Gryfią msr generowała bilans dodatni zgromadziła na kontach zapasowych zyski z całej działalności i to duże , akurat wiem ile gdyż jestem akcjonariuszem a w momencie połączenia z trupem Gryfii wszystko szlag trafił , offshory o jakich Gryfia mogła tylko pomarzyć , bo te głowicę które Gryfia dostała do zrobienia to śmiech na sali że nawet tak prostych rzeczy nie potrafili swoimi siłami zrobić już nie wspomnę o malowaniu
Armatorzy odeszli marka msr znikła z rynku a marka Gryfii ? Wszyscy wiedzą że oznacza szmelc i smród bankruta.
Żeby nie dok 5 to już dawno by było po stoczni zresztą cały czas trwa zamach na soki msr bo Gryfijne nadają się tylko na złom łącznie z tym 125letnim wynalazkiem Niemców do kajaków
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.