Stocznie, Statki

Stocznia Crist SA zaprezentowała najnowsze wizualizacje jednostki NB70 - promu pasażersko-samochodowego dla islandzkiego armatora Vegagerðin. Kontrakt na budowę jednostki gdyńska stocznia podpisała w styczniu br. 

Prom, o stoczniowym numerze budowy NB70, obsługiwać będzie trasę pomiędzy Landeyjahöfn a Vestmannaeyjar - wyspami leżącymi w archipelagu Westmana, położonym 9 kilometrów od południa Islandii. Czas podróży na tej trasie wyniesie zaledwie 20 minut. Będzie to możliwe dzięki parametrom i wyposażeniu jednostki zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek wyposażony ma być w hybrydowy system napędu głównego.

Właściwa budowa oraz spełniane normy pozwolą NB 70 na operowanie w bardzo trudnych warunkach morskich - południowe wody Islandii zdominowane są przez długie fale oceaniczne oraz krótkie fale lokalne wywołane przez wiatr. Zimą nie rozpieszczają również warunki pogodowe - niskie temperatury oraz ulewne deszcze nie stanowią jednak wyzwania dla promu wyprodukowanego w stoczni Crist SA.

Prom obsługiwany będzie przez dziesięcioosobową załogę, pomieści także od 390 pasażerów w sezonie zimowym do 540 pasażerów w sezonie letnim. Różnica wynika z posiadanego zewnętrznego tarasu niemożliwego zazwyczaj do wykorzystania w zimie.

Projekt koncepcyjny promu wykonała wiodąca na rynku norweskim firma projektowa - założone w 1974 roku przedsiębiorstwo Polarkonsult AS. Projekt klasyfikacyjny i roboczy wykona biuro projektowe StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o.o. od lat współpracujące ze stocznią Crist SA. Zamawiającym jest Vegagerðin - Islandzki Urząd Transportu Drogowego. Zarządza on blisko 13 000 km dróg krajowych Islandii.

rel (Crist SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9694 4.0496
EUR 4.3066 4.3936
CHF 4.5812 4.6738
GBP 5.1585 5.2627

Newsletter