Podczas targów Gastech 2017 w Tokio, międzynarodowe towarzystwo klasyfikacyjne DNG GL zatwierdziło wspólny projekt japońskiej firmy przewozowej Mitsui O.S.K. Linie (MOL) i stoczni Samsung Heavy Industries (SHI). Zakłada on budowę serii czterech mega-kontenerowców o pojemności 20 000 TEU napędzanych skroplonym gazem ziemnym LNG.
- To zatwierdzenie (approval in principle, AIP) to krok milowy w kierunku propagowania LNG jako paliwa żeglugowego - powiedział Tommy Bjørnsen z DNV GL na Koreę i Japonię. - Korzyści wynikające z efektywności energetycznej sprawią, że skroplony gaz ziemny stanie się głównym paliwem w ciągu najbliższych kilku lat.
Firmy MOL i SHI opracowały ocenę skuteczności, ryzyka i zgodności z nowymi przepisami. W podstawowym projekcie, który został ukończony w marcu 2017 roku, zastosowano m.in. odpowiedni układ zbiorników oraz układ silników dwupaliwowych, co pozwoli na zasilanie przede wszystkim paliwem LNG, alternatywnie także tradycyjnym morskim paliwem diesel'owskim.
W ramach współpracy DNV GL skoncentruje się także na szczegółowej metodzie identyfikacji zagrożeń (Hazard Identification, HAZID) dla układu zasilania gazem (fuel gas supply system, FGSS) i operacji bunkrowania LNG.
AL, rel (DNV GL)