Przedstawiciele Portu Gdańsk, na czele z wiceprezesem Krzysztofem Kaczmarkiem z wizytą w Singapurze i Malezji. Jak przekazano, spotkanie z przedstawicielami tamtejszych armatorów ma być fundamentem do nawiązania bliższych relacji biznesowych.
– W Singapurze odwiedziliśmy główną siedzibę japońskiego armatora ONE Ocean Network Express, który w lutym br. uruchomił nowy bezpośredni serwis short-sea do Gdańska – PLS. Trasa obejmuje zawinięcia do portów Hamburg, Rotterdam, Gdynia i Gdańsk. Połączenie to jest komplementarne wobec serwisu ONE SBX, który zawija do Gdyni, Antwerpii i Rotterdamu – poinformował Port Gdańsk.
Przedstawiciele gdańskiego portu odwiedzili również kluczowe porty leżące nad Cieśniną Malakka, która jest główną tętnicą globalnego handlu, m.in. port Klang.
Strategiczne położenie Singapuru w sercu Azji Południowo-Wschodniej, na skrzyżowaniu głównych szlaków żeglugowych, uczyniło go ważnym węzłem logistycznym i kluczowym elementem globalnego łańcucha dostaw.
Port w Singapurze, pod względem przeładunków towarów w kontenerach, zajmuje od kilku lat drugą pozycję na świecie, po Szanghaju (Chiny). W 2023 roku przeładował 38,8 mln TEU. Głównym operatorem jest PSA International. To wiodąca grupa portowa posiadająca globalną sieć obejmującą 179 lokalizacji w 45 krajach.
Z kolei Port Klang to najważniejszy port w Malezji, położony na wybrzeżu Oceanu Indyjskiego w pobliżu stolicy Kuala Lumpur. Malezja jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek Azji Południowo-Wschodniej, z silnym eksportem opartym na przemyśle elektronicznym, paliwowym i przetwórstwie surowców. Kraj pełni kluczową rolę w globalnym transporcie morskim.
LEW/z mediów