Porty, logistyka

Przedstawiciele Portu Gdańsk, na czele z wiceprezesem Krzysztofem Kaczmarkiem z wizytą w Singapurze i Malezji. Jak przekazano, spotkanie z przedstawicielami tamtejszych armatorów ma być fundamentem do nawiązania bliższych relacji biznesowych.

W Singapurze odwiedziliśmy główną siedzibę japońskiego armatora ONE Ocean Network Express, który w lutym br. uruchomił nowy bezpośredni serwis short-sea do Gdańska – PLS. Trasa obejmuje zawinięcia do portów Hamburg, Rotterdam, Gdynia i Gdańsk. Połączenie to jest komplementarne wobec serwisu ONE SBX, który zawija do Gdyni, Antwerpii i Rotterdamu – poinformował Port Gdańsk.

Przedstawiciele gdańskiego portu odwiedzili również kluczowe porty leżące nad Cieśniną Malakka, która jest główną tętnicą globalnego handlu, m.in. port Klang.

Strategiczne położenie Singapuru w sercu Azji Południowo-Wschodniej, na skrzyżowaniu głównych szlaków żeglugowych, uczyniło go ważnym węzłem logistycznym i kluczowym elementem globalnego łańcucha dostaw.

Port w Singapurze, pod względem przeładunków towarów w kontenerach, zajmuje od kilku lat drugą pozycję na świecie, po Szanghaju (Chiny). W 2023 roku przeładował 38,8 mln TEU. Głównym operatorem jest PSA International. To wiodąca grupa portowa posiadająca globalną sieć obejmującą 179 lokalizacji w 45 krajach.

Z kolei Port Klang to najważniejszy port w Malezji, położony na wybrzeżu Oceanu Indyjskiego w pobliżu stolicy Kuala Lumpur. Malezja jest jedną z najszybciej rozwijających się gospodarek Azji Południowo-Wschodniej, z silnym eksportem opartym na przemyśle elektronicznym, paliwowym i przetwórstwie surowców. Kraj pełni kluczową rolę w globalnym transporcie morskim.

LEW/z mediów

1 1 1 1

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192