Stocznie, Statki

W Stoczni Remontowej Nauta ponownie zostaną zainstalowane tzw. płuczki spalin (scrubbery) na promie typu ro-pax.

Wczoraj, 20 grudnia, w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora TT-Line. Na promie, o długości 191 m i szerokości prawie 30 m, zostanie zainstalowana płuczka spalin włoskiej firmy Ecospray Technologies.

Podczas realizacji projektu niezbędny będzie demontaż, a następnie ponowny montaż kominów oraz instalacja nowej skrzyni kingstonowej.

Poza montażem urządzenia do odsiarczania spalin, na statku zostanie wykonany remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne.

Instalacja systemu oczyszczania spalin zostanie wykonana kompleksowo przez firmę Baltec Marine. W zakresie prac znajduje się m.in.:

  • skanowanie laserowe 3D & engineering,
  • prace elektryczne (integracja z istniejącym systemem),
  • instalacja scrubbery (scrubber tower),
  • race rurarskie (GRE),

Jest to już drugi projekt realizowany przez Baltec Marine dla TT-Line. W bieżącym roku Baltec Marine ukończył montaż scrubbery na siostrzanej jednostce Nils Holgersson.

Przebudowa zostanie wykonana w ciągu 23 dni, na terenie i przy współpracy ze Stocznią Remontową Nauta. W zakresie stoczni znajduje się m.in.:

  • dokowanie,
  • demontaż, a następnie ponowny montaż kominów,
  • instalacja nowej skrzyni kingstonowej.

W ubiegłym roku Nauta zamontowała podobne urządzenia łącznie na siedmiu promach pływających w barwach fińskiego armatora - Finnlines. Dotychczas Nauta montowała skrubery produkowane przez uznanych dostawców, takich jak: Wartsila, Alfa Laval Ecospray. Stocznia wykona również remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne.

Baltec Marine jest wiodącą na rynku firmą specjalizującą się w montażu systemów oczyszczania spalin (skruberów). Do tej pory firma zainstalowała 103 płuczki na 36 jednostkach. W chwili obecnej, oprócz scrubbery na jednostce Peter Pan, firma montuje system na statku wycieczkowym Celebrity Silhouette (315 m długości) oraz na zlecenie estońskiej stoczni BLRT wykonuje prace na jednostce Finnfellow (Finnlines). 

Peter Pan to jeden z promów TT-Line, operujących pomiędzy Trelleborgiem (Szwecja), a Travermünde (Niemcy). Zbudowany został w 2001 r. Na pokładzie promu podróżować może 744 pasażerów, którzy mogą korzystać z takich udogodnień, jak restauracja, sale klubowe, sale zabaw dla dzieci czy sala kinowa. Peter Pan posiada także 2600 m linii ładunkowej ro-ro, co umożliwia przewóz do 174 naczep. 

rel (Baltec Marine, Nauta SA)

+2 Piotruś pan
Czyli amatorzy wracają do Natury. Daje to szansę na rozwój stoczni no i pracę dla ludzi. Warto by Nauta. powalczyla o budowę okrętów wojennych. Mimo kłopotów kadrowych mogliby ,budować np projekt. Czapla czy Miecznik.
21 grudzień 2016 : 07:00 Jandrem | Zgłoś
+8 Jaka Nauta?
Przecież całość prac przy wymianie scrubbera robi Baltec Marine! Nauta to szyld i tylko tyle
21 grudzień 2016 : 18:10 Stoczniowiec z Gdyni | Zgłoś
+1 Skanowanie laserowe 3D & engineering ?
Jeśli się nie mylę to tą część prac zrobiło biuro NAVA, jeśli wchodzimy w szczegóły.
21 grudzień 2016 : 21:15 Projektant | Zgłoś
-1 Niedopatrzenie
Wielkie niedopatrzenie! To TT Line nie wie, że teraz wszystkie statki remontujemy w Gryfii, nie wiem jak się teraz niemiecki armator wytłumaczy
21 grudzień 2016 : 18:22 Polski Armator | Zgłoś
0 ???
Przecież Nauta remontuje wszystkie rzeczy które są niezbędne do realizacji odnowienia klasy czyli remont urządzeń sterowo-napedowych oraz prace malarskie...
21 grudzień 2016 : 18:47 bhn2v | Zgłoś
0 Słusznie
A teraz spójrz jeszcze raz na tytuł artykułu
22 grudzień 2016 : 17:32 Stoczniowiec z Gdyni | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter