W Stoczni Remontowej Nauta ponownie zostaną zainstalowane tzw. płuczki spalin (scrubbery) na promie typu ro-pax.
Wczoraj, 20 grudnia, w suchym doku SDI została zadokowana jednostka Peter Pan, należąca do niemieckiego armatora TT-Line. Na promie, o długości 191 m i szerokości prawie 30 m, zostanie zainstalowana płuczka spalin włoskiej firmy Ecospray Technologies.
Podczas realizacji projektu niezbędny będzie demontaż, a następnie ponowny montaż kominów oraz instalacja nowej skrzyni kingstonowej.
Poza montażem urządzenia do odsiarczania spalin, na statku zostanie wykonany remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne.
Instalacja systemu oczyszczania spalin zostanie wykonana kompleksowo przez firmę Baltec Marine. W zakresie prac znajduje się m.in.:
- skanowanie laserowe 3D & engineering,
- prace elektryczne (integracja z istniejącym systemem),
- instalacja scrubbery (scrubber tower),
- race rurarskie (GRE),
Jest to już drugi projekt realizowany przez Baltec Marine dla TT-Line. W bieżącym roku Baltec Marine ukończył montaż scrubbery na siostrzanej jednostce Nils Holgersson.
Przebudowa zostanie wykonana w ciągu 23 dni, na terenie i przy współpracy ze Stocznią Remontową Nauta. W zakresie stoczni znajduje się m.in.:
- dokowanie,
- demontaż, a następnie ponowny montaż kominów,
- instalacja nowej skrzyni kingstonowej.
W ubiegłym roku Nauta zamontowała podobne urządzenia łącznie na siedmiu promach pływających w barwach fińskiego armatora - Finnlines. Dotychczas Nauta montowała skrubery produkowane przez uznanych dostawców, takich jak: Wartsila, Alfa Laval Ecospray. Stocznia wykona również remont dokowy, który będzie obejmował między innymi prace malarskie na kadłubie i pokładach samochodowych oraz prace rurarskie i elektryczne.
Baltec Marine jest wiodącą na rynku firmą specjalizującą się w montażu systemów oczyszczania spalin (skruberów). Do tej pory firma zainstalowała 103 płuczki na 36 jednostkach. W chwili obecnej, oprócz scrubbery na jednostce Peter Pan, firma montuje system na statku wycieczkowym Celebrity Silhouette (315 m długości) oraz na zlecenie estońskiej stoczni BLRT wykonuje prace na jednostce Finnfellow (Finnlines).
Peter Pan to jeden z promów TT-Line, operujących pomiędzy Trelleborgiem (Szwecja), a Travermünde (Niemcy). Zbudowany został w 2001 r. Na pokładzie promu podróżować może 744 pasażerów, którzy mogą korzystać z takich udogodnień, jak restauracja, sale klubowe, sale zabaw dla dzieci czy sala kinowa. Peter Pan posiada także 2600 m linii ładunkowej ro-ro, co umożliwia przewóz do 174 naczep.
rel (Baltec Marine, Nauta SA)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.