Stocznie, Statki

W Holandii budowane są pierwsze w świecie pogłębiarki z napędem LNG. W dniu 3 grudnia, w stoczni Royal IHC's w Kinderdijk, zwodowano przeznaczoną dla belgijskiego armatora DEME pogłębiarkę nasiębierną (trailing suction hopper dredger - TSHD) o ładowności 3500 m³.

Otrzyma ona oficjalnie imię Minerva podczas uroczystości na wiosnę 2017 roku w belgijskim Zeebrugge. Jest to pierwsza w świecie pogłębiarka wyposażona w silniki napędu głónego dual-fuel (dwupaliwowe - na olej napędowy lub gaz LNG) i zdolna do pracy przy zasilaniu wyłącznie paliwem gazowym.

Minerva - charakterystyka podstawowa: typ statku - pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym (TSHD); armator - DEME, Belgia; stocznia - Royal IHC; długość całkowita - 83,5 m, szerokość - 18 m, wysokość boczna - 6,8 m, zanurzenie konstrukcyjne - 5,0 m, ładowność zasobni - 3500 m³, głębokość pogłębiania - 30 m, prędkość eksploatacyjna - 12 węzłów, miejsca dla załogi - 14.

IHC ma budować dla DEME także drugą pogłębiarkę z napędem LNG, większą od Minervy.

Inna stocznia holenderska - Barkmeijer Stroobos BV zdobyła, ujawnione w listopadzie br., zamówienie na nowoczesną pogłębiarkę Ecodelta napędzaną skroplonym gazem ziemnym (LNG), zostanie zatrudniona w porcie Rotterdam. 

Statek, zaprojektowany przez kooperatywę stoczniową Conoship International B.V., jest kluczowym elementem umowy zawartej pomiędzy Bagger- & Aannemingsmaatschappij Van der Kamp oraz Port of Rotterdam. Spółka z siedzibą w Zwolle (Holandia) odpowiedzialna będzie za utrzymanie odpowiedniej głębokości torów podejściowych do portów aż do 2023 roku. Jednostka zostanie przekazana do eksploatacji w 2018 roku.

Ecodelta - charakterystyka podstawowa: typ statku - pogłębiarka nasiębierna ssąca ze smokiem wleczonym (TSHD); długość całkowita - 134,1 m, szerokość: 21,4 m, zanurzenie: 8,35 m, pojemność zasobni 5500 m³, maksymalna głębokość pogłębiania 37 m.

Wodowanie Minervy:

AL, PBS, rel (IHC, Port of Rotterdam)

Fot.: IHC, Port of Rotterdam

Video: Dejavu Insulation

0 Pipe fitter
Miałem przyjemność w październiku i listopadzie podłączać rury olejowe ,wszystko fajnie ,ale to prototyp i dużo nie jasności przy budowie zarówno jeśli chodzi o rurociągi jak i kadlubowke
08 grudzień 2016 : 15:13 Paweł kowal | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter