Stocznia Vard Holdings Limited (VARD) w Norwegii, wchodząca w skład Fincanterii otrzymała nowy kontrakt na projekt i budowę dwóch statków do prowadzenia podwodnych prac konstrukcyjnych (Offshore Subsea Construction Vessels). Zostaną one przekazane armatorowi Topaz Energy and Marine w trzecim i czwartym kwartale 2017 roku. Wartość kontraktu opiewa na kwotę około 100 milionów dolarów.
Projekt statków o długości 98,1 m i szerokości 20 m wykona należące do VARD biuro projektowe Vard Design, mieszczące się w Aalesung w Norwegii. Zbudowane zostaną w stoczni Vard Tulcea w Rumunii, natomiast ich przekazaniem zajmie się norweska stocznia Vard Brattvaag.
Klasa DP2, czyli system dynamicznego pozycjonowania statku, umożliwi na ich eksploatację nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Zostaną wyposażone w 120-tonowe dźwigi, a także będą zdolne do pracy na głębokości 3 tys. metrów.
Z siedzibą w Dubaju, Topaz Energy and Marine specjalizuje się w rozwiązaniach morskich dla światowego przemysłu energetycznego na Morza Kaspijskim, Bliskim Wschodu, Afryce Zachodniej i operacjach podwodnych na Morzu Północnym iw Zatoce Meksykańskiej.
Stocznia Vard Holdings Limited - VARD, jest jednym z głównych, światowych liderów projektujących i budujących statki specjalistyczne. Do swojej dyspozycji mają dziesięć stoczni: pięć w Norwegii - Vard Aukra, Vard Brattvaag, Vard Brevik, Vard Langsten, Vard Soviknes; dwie w Rumunii - Vard Braila, Vard Tulcea; dwie w Brazylii - Vard Niterói, Vard Promar i jedną w Wietnamie - Vard Vung Tau.
Z siedzibą w Norwegii zatrudnia około 11 tys. pracowników.
Większościowym udziałowcem spółki VARD jest Fincantieri, jedna z największych grup stoczniowych na świecie z siedzibą we Włoszech, która zbudowała już ponad 7 tys. statków.
AL