Stocznie, Statki

W sobotę, na zachodnim wybrzeżu Szwecji na mieliźnie utknął masowiec. Statek płynął z Rostocku w Niemczech do Gwinei w Afryce Zachodniej, gdy osiadł na mieliźnie około 11:30 wieczorem czasu lokalnego u wybrzeży Varberg, Szwecja.

Pszenica to nie jedyny ładunek znajdujący się w ładowni. Na statek zostało również załadowane 1,000 metrów sześciennych paliwa w i 200 metrów sześciennych oleju napędowego. Choć szwedzka straż przybrzeżna nie podała nazwy jednostki wiemy, że jest nią Victoria pływająca pod banderą Liberii.

Inspekcja nurków przeprowadzona w niedzielę ujawniła naruszenie kadłuba o długości trzech metrów. Dotychczas nie odnotowano wydostania się zanieczyszczeń do wody. Wiadomo już, że przed odholowaniem statku niezbędne będzie usunięcie paliwa ze zbiorników. 

W akcji na razie biorą udział trzy statki plus samolot mający ustalić, czy nie dochodzi do wycieku. Badanie alkomatem oficera wachtowego dało wynik negatywny. Nie wiadomo, co było przyczyną wejścia na mieliznę, ale w takich przypadkach najczęstszym powódem jest czynnik ludzki. Ściąganie masowca ma odbyć się pod koniec tygodnia.

Logistyka Morska/AL

+3 Masowiec na mieliźnie..... frazeologii
Do licha, kto brał się za tłumaczenie tego tekstu ?! Co to za określenia "przepakowanie pszenicy", "wyciągnięcie masowca", " usunięcie paliwa z ładowni" - a nie ze zbiornika przypadkiem ?!? Szanowni redaktorzy Portalu Morskiego: Redagowanie portalu branżowego zobowiązuje do choćby minimalnej wiedzy w tym zakresie pojęć w tej branży obowiązujących oraz umiejętności posługiwania się nimi .Wypisywanie tak bzdurnych potworków frazeologicznych, nie mających żadnego odpowiednika w morskiej terminologii, sprawia wrażenie ,że do redagowania tych informacji wzięła się chyba bibliotekarka z Pcimia, dorabiająca sobie do pensji. Więcej uwagi na te rzeczy proszę, bo czyta Was wielu ludzi.
23 wrzesień 2015 : 19:39 Marcin. | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter