Stocznie, Statki

W stoczni Hullkon, posiadającej zakład produkcyjny na szczecińskim Gocławiu, zwodowano w poniedziałek, 14 września, częściowo wyposażony kadłub statku badawczego dla niemieckiej stoczni Fassmer.

Przesuwanie kadłuba o masie ok. 1200 ton z nabrzeża na barko-ponton zajęło ok. pięć godzin, następnie kadłub odholowano do stoczni Gryfia, gdzie na doku pływającym został ostatecznie zwodowany.

Stępkę pod budowę statku położono 15 stycznia br. Fugro - armator statku - informował wtedy w swym czasopiśmie dla klientów, że gotowy kadłub miał być holowany ze stoczni w Szczecinie, przez Kanał Kiloński, następnie w górę rzeki Wezery do stoczni Fassmer'a w Berne, w lipcu 2015 r. Tam, statek będzie podniesiony z wody i umieszczony w głównej hali produkcyjnej stoczni Fassmer, gdzie odbędzie się wykończenie i wyposażenie statku, które, według różnych źródeł (dokumentów lub publikacji) z samego Fugro ma być zakończone od II kwartału 2016 roku do stycznia 2017 roku.

Ponad 70-metrowej długości jednostka (nr budowy stoczni niemieckiej 14/1/5090), klasyfikowana przez DNV GL, budowana pod nazwą Fugro Venturer, będzie wielozadaniowym statkiem badawczym. Będzie mógł on zabrać na swój pokład ok. 60 osób załogi i naukowców/techników. Jest to jednostka projektu (typu) FOSV 71, nieco zmodyfikowana (m.in. wydłużona o kilka metrów) wersja statków badawczych typu Fassmer SSV 65 (65 m Standard Survey Vessel) przekazanych do eksploatacji w barwach Fugro, w latach 2010-2013, pod nazwami Fugro Searcher, Fugro Galaxy, Fugro Equator i Fugro Brasilis (ex Fugro Australis). Są to statki geofizyczne i hydrograficzne, mogące wykonywać różnorodne badania, w tym sejsmiczne, w ramach poszukiwania i oceny podmorskich złóż ropy lub gazu oraz rozpoznania i przygotowywania dna morskiego do budowy instalacji offshore i subsea, takich, jak platformy, podmorskie rurociągi lub kable czy morskie elektrownie wiatrowe.

Wyholowanie Fugro Venturer ze Szczecina do Niemiec ma się odbyć jeszcze w tym tygodniu.

Przypomnijmy, że w grudniu minionego roku Hullkon zwodował kadłub promu pasażerskiego, także dla stoczni Fassmer, która kończy obecnie jego wyposażanie. Będzie to pierwszy statek ze stoczni niemieckiej z napędem LNG. W Szczecinie kadłub został wyposażony w małym zakresie, ale zainstalowano już na nim zbiornik na paliwo - skroplony gaz.

W lutym 2014 r stocznia zwodowała i przekazała stoczni norweskiej swój pierwszy kadłub - statku rybackiego.

PBS

Fot.: Hullkon; Rys. Fugro

+7 kadlub
czyli mozna budowac statki. tam gdzie dziwaczni ludzie nie wtracaja sie robota idzie tam gdzie chlopaki z niby funduszow probuja kombinowac sa straty.dobrze ze tacy ludzie jak buc czyli nieuk albo stach f. zostali odsunieci podobnie krzychu g. i wojtek s. znani pseudo spece od statkow. wierze ze powoli przemysl stoczniowy zxacznie sie odbudowywac ale droga jest daleka i wyboista. wybory sejmowe juz nkiedlugo i jest nadzieja ze te dziwadla warszawskie zostana zatrzymane , postawione przed sadami i ukarane.oby..
15 wrzesień 2015 : 18:34 mikojan | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter