Trzy norweskie firmy: Eidesvik Offshore, Reach Subsea i Agalas utworzyły strategiczne partnerstwo, aby zbudować jednostkę CSV (Construction Support Vessel) zasilaną metanolem przy wsparciu hybrydowego systemu akumulatorowego (ang. battery-hybrid methanol-fueled). Statek ma zostać oddany do użytku wiosną 2027 roku, a jego budowę powierzono tureckiej stoczni Sefine.
Zamówiona przez Norwegów jednostka będzie wyposażona w hybrydowy system akumulatorowy wraz z dwupaliwowymi agregatami prądotwórczymi zdolnymi do pracy na metanolu lub paliwie żeglugowym.
Nowy CSV będzie ponadto wyposażony w 150-tonowy dźwig z kompensacją przechyłu i pokład roboczy o powierzchni ok. 900 m kw oraz w innowacyjny zdalnie sterowany pojazd ROV.
Zaprojektowany przez NSK Ship Design, CSV będzie przystosowany do badań dna morskiego na głębokich wodach, do wykonywania prac inspekcyjnych, konserwacyjnych i naprawczych w obszarze podmorskiej infrastruktury oraz morskich farm wiatrowych.
Po dostarczeniu, statek zostanie wyczarterowany na okres pięciu lat przez Reach Subsea, z opcją dwóch przedłużeń po jednym roku. Pełne zarządzanie statkiem, w tym załogą, będzie zapewnione przez Eidesvik.
LEW/z mediów