Stocznie, Statki

Trzy norweskie firmy: Eidesvik Offshore, Reach Subsea i Agalas utworzyły strategiczne partnerstwo, aby zbudować jednostkę CSV (Construction Support Vessel) zasilaną metanolem przy wsparciu hybrydowego systemu akumulatorowego (ang. battery-hybrid methanol-fueled). Statek ma zostać oddany do użytku wiosną 2027 roku, a jego budowę powierzono tureckiej stoczni Sefine.

Zamówiona przez Norwegów jednostka będzie wyposażona w hybrydowy system akumulatorowy wraz z dwupaliwowymi agregatami prądotwórczymi zdolnymi do pracy na metanolu lub paliwie żeglugowym.

Nowy CSV będzie ponadto wyposażony w 150-tonowy dźwig z kompensacją przechyłu i pokład roboczy o powierzchni ok. 900 m kw oraz w innowacyjny zdalnie sterowany pojazd ROV.

Zaprojektowany przez NSK Ship Design, CSV będzie przystosowany do badań dna morskiego na głębokich wodach, do wykonywania prac inspekcyjnych, konserwacyjnych i naprawczych w obszarze podmorskiej infrastruktury oraz morskich farm wiatrowych.

Po dostarczeniu, statek zostanie wyczarterowany na okres pięciu lat przez Reach Subsea, z opcją dwóch przedłużeń po jednym roku. Pełne zarządzanie statkiem, w tym załogą, będzie zapewnione przez Eidesvik.

LEW/z mediów

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.948 4.0278
EUR 4.1247 4.2081
CHF 4.3797 4.4681
GBP 4.9804 5.081

Newsletter