Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA konsekwentnie poprawia dostęp do portu Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego. Kolejnym krokiem przybliżającym do zakończenia inwestycji w tym rejonie jest gotowość do pracy, po gruntownej modernizacji Nabrzeża Chorzowskiego.
Długość nabrzeża Chorzowskiego wynosi 295,65 m, głębokość techniczna to 12,5 m. Dopuszczalne obciążenie użytkowe na nabrzeżu 40 kN/m kw. Modernizację wykonano w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”, realizowanej przez ZMPSiŚ SA. Nabrzeże wraz z jego zapleczem dedykowane jest w głównej mierze obsłudze ładunków masowych.
Warto przypomnieć, że w ramach tej samej inwestycji powstało zupełnie nowe nabrzeże Dąbrowieckie służące w głównej mierze obsłudze regularnych przeładunków kwasu siarkowego. 26 kwietnia br. obsłużyło ono pierwszy statek.
„Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” obejmuje przebudowę nabrzeża Chorzowskiego, Katowickiego, Chorzowkiego-Uskok z rampą ro-ro oraz Gliwickiego Uskok, a także zalądowienie Basenu Noteckiego i budowę Nabrzeża Zamykającego. W ramach Projektu nastąpi pogłębienie Basenu Kaszubskiego do głębokości 12,5 m wraz z obudową narożników Wysp Ostrów Mieleński i Mieleńska Łąka oraz umocnieniem narożnika nab. Sosnowieckiego.
Stan realizacji projektu wynosi obecnie ok. 86 procent. Generalnym Wykonawcą robót budowlanych jest Korporacja Budowlana DORACO. Inwestycja kosztuje blisko 223 mln zł netto, uzyskała dofinansowanie ze środków UE z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
(opr. ZMPSiŚ SA)