Porty, logistyka

Na zrealizowanie tej inwestycji miasto czekało pięć lat. Teraz do nabrzeży Górników, Hutników i Chemików będą mogły przypływać statki w pełni załadowane nawet o długości 300 metrów.

W ramach prac pogłębiono o 30 cm kilometrowy odcinek toru podejściowego do Świnoujścia oraz trzy kilometry samego toru wodnego.

- W tej chwili obsługujemy statki o zanurzeniu 13,2 m, a wkrótce powiększy się to do 13,5 m. Niby różnica niewielka, ale dla statków ogromna. To większy ładunek - mówi Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Koszt prac to ponad 10 milionów złotych. Inwestycja przez wiele lat była odkładana. Szacuje się, że z tego powodu rocznie około 60 dużych masowców przypływało do Świnoujścia niedoładowanych. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter