Porty, logistyka

Ponad 100 mln zł będzie warta modernizacja linii kolejowej pomiędzy Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem. Głównym celem prowadzonej przez PKP PLK inwestycji ma być skrócenie podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa przewozu i przepustowości linii. Na całym przedsięwzięciu skorzysta także Port Gdynia.

Dwa etapy

Inwestycja będzie składała się z dwóch etapów. Pierwszy zakłada roboty o wartości 54 mln zł, które mają zakończyć się we wrześniu 2017 roku. Do tego czasu zarządca infrastruktury będzie prowadził prace na 28 km jednego toru. Stare elementy zastąpi nowy, bezstykowy tor na betonowych podkładach. Remont 9 przejazdów kolejowo – drogowych i 2 przejść podwyższy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Wyremontowane i zabezpieczone zostaną 4 wiadukty oraz most nad Brdą. Prace przebiegają jednocześnie na odcinkach pomiędzy Nową Wsią Wielką, Bydgoszczą Emilianowem, Bydgoszczą Wschód a Maksymilianowem.

Drugi etap zaplanowany został na lata 2017 – 2019. Obejmie przebudowę nawierzchni kolejowej i sieci trakcyjnej na drugim torze. Wymienionych zostanie 60 rozjazdów na stacjach Nowa Wieś Wielka, Bydgoszcz Emilianowo, Bydgoszcz Wschód i Maksymilianowo. PLK przygotowują się do ogłoszenia przetargu dla zadania o podobnej wartości jak w pierwszym etapie.

Jaki będzie efekt

Podzielenie projektu na dwa etapy zapewnia możliwość przebudowy linii oraz stałe kursowanie pociągów towarowych. Po zrealizowaniu zadania, pociągi towarowe między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem nawet ponad dwukrotnie zwiększą prędkość z 20-50 km/h do 100 km/h. Trasa będzie zapewniała sprawniejszy przejazd większej liczby składów. Inwestycja usprawni m.in. przewóz towarów w kierunku gdyńskiego portu. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter