- O ile całe półrocze odznacza się niewielkim spadkiem, to warto dodać, iż przeładunki w samym miesiącu czerwcu zamknęły się wynikiem o 20,6% lepszym niż w zeszłym roku - komentuje dla portalu "RynekInfrastruktury.pl" Zarząd Morskiego Portu Gdynia (ZMPG). W I półroczu 2016 roku przeładunki towarów w Porcie Gdynia osiągnęły poziom 9,6 mln ton, co oznacza spadek o zaledwie 0,9%.
Największy wzrost zanotowano w grupie ropa i przetwory naftowe, w której przeładunki osiągnęły poziom 465,1 tys. ton oraz dynamikę + 150,1% (+ 279,1 tys. ton). Zwiększenie obrotów nastąpiło również w grupie węgiel i koks, gdzie obsłużono 876,1 tys. ton (+ 5,3%). Spadki odnotowano w czterech grupach ładunkowych, tj. drobnica, zboże, inne masowe oraz drewno, a wyniosły one odpowiednio -3,5% (-207,0 tys. ton), -6,5% (-134,5 tys. ton), -10,2% (-65,5 tys. ton) oraz -13,2% (-5,4 tys. ton).
Port Gdynia nadal ma kłopoty z przeładunkiem kontenerów z uwagi na armatorów, którzy przenieśli się z gdyńskich terminali do tych, które znajdują się w gdańsku. W tym rodzaju przewozów, terminal DCT Gdańsk, jest obecnie bezkonkurencyjny z uwagi na swoje możliwości, które wzrosną z otwarciem terminalu DCT T2. - W uzupełnieniu powyższych liczb, dodać należy, iż spadki w największej grupie ładunkowej jaką jest drobnica, są pokłosiem odejścia armatorów z grupy G6 oraz MSC z Portu Gdynia - komentuje ZMPG.
- O ile całe półrocze odznacza się niewielkim spadkiem, to warto dodać, iż przeładunki w samym miesiącu czerwcu zamknęły się wynikiem o 20,6% lepszym niż w zeszłym roku. Z reguły drugie półrocze jest lepsze od pierwszego, zatem należy spodziewać się, iż przeładunki w skali całego roku będą wyższe niż w 2015 roku - informuje ZMPG.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.