Porty, logistyka

W środę, 20 kwietnia gośćmi audycji Radia Gdańsk "Ludzie i Pieniądze" byli: Marek Błuś - publicysta morski i kpt. żeglugi wielkiej, Stanisław Szultka z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową i Adam Żołnowski - wiceprezes głębokowodnego terminalu kontenerowego w Porcie Gdańskim DCT Gdańsk. W rozmowie z Jackiem Naliwajkiem poruszano m.in. temat konkurencyjności gdańskiego terminalu z tymi w Rotterdamie czy Hamburgu.

- Port w Gdańsku od dwóch lat notuje rekordowe ilości przeładunków. DCT konkuruje już z portami w Hamburgu czy Rotterdamie. Będziemy chcieli przejąć dużą część ładunków przeładowywanych na Bałtyku. Zorganizowaliśmy finansowanie ponad 290 milionów euro, zorganizowaliśmy szereg przetargów. Wszystko można poprawić to jasne, ale znajdujemy się w naprawdę bardzo dobrej sytuacji - wyjaśniał na antenie Radia Gdańsk wiceprezes DCT Adam Żołnowski.

Publicysta Morski, Marek Błuś zwrócił zaś uwagę, że DCT, w porównaniu z portem w Hamburgu, ma pewne ograniczenia, wynikające, chociażby z położenia geograficznego i zależności od rosyjskiego rynku.

- Port w Gdańsku jest nastawiony przede wszystkim na rynek rosyjski. Jest od niego zależny, a tam nie dzieje się dobrze. Spadła siła nabywcza Rosji. Ten rynek nie jest stabilny. Nasza pozycja konkurencyjna jest silna i urośnie, ale tylko do pewnego momentu. Hamburg będzie nadal miał przewagę, choćby dlatego, że jest położony centralnie. Ich zapleczem jest cała Europa, naszym zapleczem jest tylko Rosja - tłumaczył Marek Błuś.

Całej audycji można posłuchać tutaj >>> 

Źródło: Radio Gdańsk

+1 Odwagi
Panie Marku
Troche odwagi. Gdansk ma szanse byc porownywalny z Hamburgiem bo liczy sie jeszcze siec drogowa, a ta sie rozrasta i umozliwia juz niedlugo transport towarow z Pd Europy Srod-Wsch autotradami. To spowoduje ze wolumen transportu wzrosnie
22 kwiecień 2016 : 08:14 Zibi333 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9463 4.0261
EUR 4.3014 4.3882
CHF 4.5747 4.6671
GBP 5.1219 5.2253

Newsletter