Porty, logistyka

Determinacja władz Gdyni w walce o budowę tzw. Drogi Czerwonej i połączenie portu Gdynia z siecią dróg krajowych, przynosi pierwsze efekty.

Podpisany wczoraj, 22 października list intencyjny pomiędzy Miastem Gdynia, Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA i Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju znacznie przybliża do rozwiązania problemu dobrego skomunikowania portu z obwodową Trójmiasta, a tym samym z krajową siecią drogową. Dzięki temu porozumieniu wzrastają szanse na pozyskanie na tę inwestycję środków unijnych z poziomu centralnego.

Gdynia, nie czekając na ostateczne rozstrzygnięcia, zleciła już w sierpniu 2015 roku wykonanie wielobranżowej koncepcji i studium wykonalności dla tej inwestycji, które ma być gotowe w marcu 2016 roku. Koncepcja budowy tej drogi wraz ze studium wykonalności oraz analizą środowiskową zlecona została w ramach realizacji Projektu NORDA - Północny Biegun Wzrostu, współfinansowanego z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych.

Pomysł budowy efektywnego transportowo połączenia Portu Gdynia z Obwodnicą wynikał z faktu, że tzw. stara część Trasy Kwiatkowskiego z uwagi na niskie parametry oraz niezadowalający stan techniczny, mając status drogi powiatowej, nie mogła obsłużyć ruchu tirów z ładunkami zmierzającymi do portu. Konieczne byłoby jej gruntowne zmodernizowanie. To z kolei wiązałoby się z jej wyłączeniem z ruchu i kompletnym paraliżem drogowym, nie wspominając o kosztach.

Miasto Gdynia, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, znalazło sojusznika w walce o budowę alternatywy dla dojazdu do Portu z ominięciem przeciążonej Trasy Kwiatkowskiego, poprzez wybudowanie przedłużenia Obwodowej Trójmiasta (od ulicy Morskiej do węzła z Drogą Czerwoną), dalej wybudowanie odcinka Drogi Czerwonej do węzła z Trasą Kwiatkowskiego, a następnie rozprowadzenie ruchu do poszczególnych części Portu Gdynia. Tym sojusznikiem stał się polski rząd.

W podpisanym liście intencyjnym Miasto Gdynia zobowiązuje się do opracowania wielobranżowej koncepcji dla dokumentacji projektowej i elementów studium wykonalności - co już de facto się dzieje - i przeprowadzenia analizy środowiskowej, która ma zapewnić wypełnienie wszystkich wymogów środowiskowych przy tej inwestycji. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. deklaruje wszechstronne wsparcie na każdym etapie realizacji projektu.

Gdynia.pl

+5 Nowa droga
Panowie redaktorzy. Piszecie o drodze a pokazujecie port. Czy znane Wam jest slowo MAPA ! Na mapie mozna pokazac o co chodzi. Ale moze to dla Was za duzy problem? Do szkoly nie chodzili, geografii nie mieli ?
23 październik 2015 : 15:31 maciek2222 | Zgłoś
+3 tu masz mapę:
[link usunięty]
23 październik 2015 : 16:34 optymista | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter