Porty, logistyka

Członkowie sojuszu armatorskiego G6, w skład którego wchodzą armatorzy Hapag-Lloyd, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Orient Overseas Container Line (OOCL), Nippon Yusen Kaisha (NYK), APL i Hyundai Merchant Marine zdecydowali, że nowym terminalem w Polsce obsługującym sojusz zostanie Deepwater Container Terminal, czyli DCT Gdańsk.

Ten ruch ze strony terminalu jest drugim transferem po przejęciu MSC na swój terminal w ramach sojuszu 2M. Ostatnim razem najbardziej ze strony DCT-u ucierpiał terminal BCT. Choć nie stracił on wszystkich swoich połączeń z armatorem, to jednak polityka sprzedażowa MSC oferująca stawki do Gdańska niższe niż do Gdyni, promuje wśród klientów dostawy na DCT.

Kto ucierpi tym razem? Na terminal BCT wchodzi dwóch armatrów z sojuszu G6, mianowicie OOCL i APL. Na GCT zaś pozostałych czterech tj. Hapag-Lloyd, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Nippon Yusen Kaisha (NYK), Hyundai Merchant Marine. 

Wydawałoby się, że ze strony DCT nie będzie już żadnych ruchów transferowych przed wybudowaniem drugiego terminalu. Owszem DCT prowadzi rozmowy z każdym z sojuszy w celu pozyskania klienta na nowo budowany terminal, ale ilość miejsca przy nabrzeżu plus harmonogram połączeń wykluczał obecnie inne połączenie. Ale to właśnie nowy harmonogram, a dokładniej przesunięcie wejścia Maerska pozwoliło wygospodarować miejsce na G6. Sojusz na terminal będzie wpływał w poniedziałki i pozostanie na nim do środy kiedy to wchodzi feeder Seago. 

DCT odmówiło komentarza w tej sprawie. Armatorzy czekają na oficjalne ogłoszenie wspólnego komunikatu, ale pracownicy nieoficjalnie potwierdzą, że wiedzą już o zawartym porozumieniu pomiędzy sojuszem a DCT.

Pierwszy rejs do Gdańska w ramach nowej współpracy odbędzie się 27 czerwca. To będzie bezpośredni oceanik. 

Logistyka Morska 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8674 3.9456
EUR 4.2143 4.2995
CHF 4.3213 4.4085
GBP 5.0192 5.1206

Newsletter