Inne

China State Shipbuilding Corps (CSSC) uzyskała wymagane aprobaty urzędów antymonopolowych do przejęcia większościowego pakietu akcji fińskiego producenta silników okrętowych – Wärtsilä.

Chodzi o niedawną dywizję Ship Power, jedną z trzech grupy Wärtsilä, która wytwarza silniki okrętowe o zaawansowanej technologii. Wydzielona spółka nosi nazwę Winterthur Gas & Diesel (WinGD) i jest w 70 proc. własnością CSSC, a w 30 procentach – Wärtsilä.

Siedzibą jej zarządu pozostanie Winterthur w Szwajcarii. WinGD ma oddziały w Chinach, Korei Południowej i Japonii.

Dywizja Ship Power od kilku już lat opierała się głównie na zamówieniach stoczni azjatyckich.

Przypomnijmy, że Wärtsilä - mająca dywizje silników energetycznych, kolejowych oraz usługi serwisowe - była w latach 1935 – 1989 właścicielem stoczni produkującej m.in. statki pasażerskie, promy i lodołamacze. W 1989 roku wydział Wärtsilä Diesel przejęły spółki SACM oraz Stork Werkspoor, a stocznia Wärtsilä Marine – zbankrutowała.

Przejęła ją spółka Aker ASA (później zmieniona na STX Europe), zależna od południowokoreańskiego czebola przemysłowego STX Corporation. W 2012 roku z powodu zadłużenia, STX Europe odsprzedała stocznię i produkcję offshore Grupue Vard, przejętej z kolei w 2013 roku przez włoską grupę stoczniową Fincantieri – Cantieri Navali Italiani.  

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9463 4.0261
EUR 4.3014 4.3882
CHF 4.5747 4.6671
GBP 5.1219 5.2253

Newsletter