Stena Line przejmuje operacje promowe i terminal RoRo w porcie Ventspils na Łotwie. To najnowsza z szeregu inwestycji w regionie Morza Bałtyckiego, obejmująca wcielenie zmodernizowanych promów i nowych tras promowych.
Przejęcie na Łotwie jest najnowszym z kilku posunięć wspierających długoterminową ekspansję Stena Line w rozwijającym się regionie Morza Bałtyckiego. Stena Line obsługuje trasę między Ventspils a Nynäshamn w Szwecji od 2012 roku.
Morze Bałtyckie jest głównym regionem wzrostu dla Stena Line, a nasza inwestycja w Ventspils pokazuje, jak bardzo jesteśmy zaangażowani w rozwój naszej działalności z Łotwą - mówi Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line. - Dzięki temu strategicznemu posunięciu zapewniliśmy sobie długoterminową pozycję w istotnej części naszej europejskiej sieci. Cieszę się na współpracę z naszymi klientami i partnerami.
Rosnące zapotrzebowanie klientów na trasie łączącej Łotwę i Szwecję wymagało zwiększenia o 30 proc. pojemności ładunkowej promów - Stena Baltica i Stena Scandica. Jednostki, w 2020 i 2021 roku zostały przebudowane w Turcji, w stoczni Sedef, co wiązało się z przedłużeniem statków o 36 m.
Podobne działania przeprowadzono na trasie Liepaja - Travemünde. W 2021 i 2022 roku wprowadzając na linię Stena Livia i Stena Flavia, dodano 40 procent pojemności frachtowej, skracając przy tym także znacznie czas przeprawy.
Ekspansja firmy na Morzu Bałtyckim obejmuje również otwarcie nowej trasy pomiędzy Nynäshamn i Hanko w lutym 2022 roku. Nowa trasa została dobrze przyjęta przez klientów z rosnącym wolumenem ładunków, jednocześnie rośnie liczba osób podróżujących samochodem.
W 2022 roku firma odebrała również dwa zupełnie nowe promy E-Flexer - Stena Estelle i Stena Ebba. Jednostki pływają pomiędzy Gdynią a Karlskroną. Port Verkö w Karlskronie zyskał ostatnio dodatkową pojemność, podczas gdy Port Gdynia zainaugurował w zeszłym roku działalność całkowicie nowego Publicznego Terminalu Promowego.
rel (Stena Line), AL