W poniedziałek, 8 czerwca w porcie Palma de Mallorca częściowo zatonął i doznał niekontrolowanego przechyłu statek-dok (ciężarowiec wpływny) Super Servant 4. Na jego pokładzie znajdowało się pięć luksusowych jachtów.
Według doniesień medialnych zawiódł pokładowy system elektryczny. Do zbiorników dostała się woda wskutek awarii potężnych pomp balastowych, które miały w sposób kontrolowany zanurzyć statek.
Natychmiast uruchomiono działania, dzięki którym udało się uniknąć szkód w środowisku. Na miejscu znajdował się zarząd portu, straż pożarna, straż przybrzeżna, policja, policja portowa i inne służby ratunkowe. Zaangażowano także holowniki Blanca S, Jorge Juan S i Marta Mata.
Po dwóch godzinach przywrócono zasilanie i ustabilizowano jednostkę.
Super Servant 4 (dł.: 169 m, szer.: 32 m) przypłynął do Palma de Mallorca 7 czerwca po 14-dniowej przeprawie z Le Marin na Martynice.
AL, z mediów
Fot.: Ports de Balears
La emergencia está controlada aunque continúa activo el Plan de Emergencias Interior PEI. Los amarradores del puerto de #Palma junto a los remolcadores han evitado la zozobra del buque. La Policía Portuaria controla el perímetro y facilita estas imágenes. pic.twitter.com/RNAUxDui0K
— Ports de Balears (@PortsdeBalears) June 8, 2020
Una vez el buque ha podido ser estabilizado, ahora la actuación se centra en garantizar el buen estado de la carga y evaluar posibles daños producidos en las embarcaciones. pic.twitter.com/3yBHBulxcJ
— Ports de Balears (@PortsdeBalears) June 8, 2020
Barka śródlądowa, pływająca pod banderą polską, przełamała się podczas załadunku i zatonęła. Jej portem macierzystym był Szczecin.
Nawa 9 (dawna: Undine, Transbode 25) zatonęła w Hamburgu, niedaleko mostu Norderelbbrücke. Trzech marynarzy, będących wówczas na pokładzie jednostki zdołało się uratować, skacząc do wody. Według doniesień medialnych doszło do wycieku paliwa.
Barkę charakteryzuje, według danych podanych na stronie FleetMoon, długość 80 m, szerokość 8 m oraz nośność 920 t. Zbudowano ją w 1914 roku.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.