Żegluga

Pierwsi marynarze opuścili masowiec Genco Liberty w porcie Singapur. Załoga skorzysta z lotów czarterowych, aby dostosować się do nowego protokołu, opracowanego przez Singapore Crew Change Working Group (SGCCWG).

Załoga Genco Liberty została przewieziona prywatnym transportem na lotnisko, spełniającym wymagania m.in. bezpiecznej odległości. Wszystkim marynarzom zapewniono maski na twarz i preparaty do dezynfekcji rąk, a przed planowanym zejściem na ląd wykonano im testy na obecność koronawirusa, które dały wynik negatywny.

Marynarze polecą lotem czarterowym z Singapuru do Kolombo na Sri Lance, a następnie do Indii. Po powrocie do domu są zobowiązani do odbycia 14-dniowej kwarantanny.

Ta podmiana załogi, obejmująca łącznie 37 marynarzy i zakończona 6 czerwca, wykonana została zgodnie z protokołami ustanowionymi przez Genco, Urząd Morski i Portowy Singapuru (MPA, Maritime and Port Authority) i Synergy Group.

– Jako integralna część Singapore Crew Change Working Group (SGCCWG) jesteśmy szczęśliwi, że możemy koordynować pierwszą pełną zmianę załogi, przeprowadzoną zgodnie z nowym protokołem, nad którym tak ciężko pracowaliśmy w ramach SGCCWG - powiedział Neal De Roche, wiceprezes wykonawczy Wilhelmsen Ships Agency.

– Motywujące jest obserwowanie, w jaki sposób organy regulacyjne, klienci i w rzeczywistości konkurencja spotykają się teraz, aby zająć się tak krytyczną kwestią, jaką jest dobro marynarzy. Jako agenci portowi jesteśmy zobowiązani do wspierania branży w każdy możliwy sposób, aby nasi marynarze wrócili bezpiecznie do domu.

– Desperacko staramy się przeprowadzać podmianę załogi od czasu wybuchu COVID-19. Na początku marca zaproponowaliśmy koncepcję bezpiecznego korytarza dla marynarzy, aby ułatwić zmianę załogi, w kwietniu założyliśmy sojusz wiodących firm morskich, aby naciskać na wspólną podmianę załogi, a ostatnio byliśmy jednym z uczestników grupy roboczej ds. zmiany załogi w Singapurze. Nie jest przypadkiem, że ten ostatni sukces został osiągnięty we współpracy z Zarządem Morskim i Portowym Singapuru (MPA) oraz rządem Singapuru, którzy bezustannie wspierają i proaktywnie działają - skomentował kpt. Rajesh Unni, założyciel i CEO firmy zarządzającej statkami, Synergy Group.

AL, rel (Wilhelmsen)

+4 Jak duzo naszych
marynarzy czeka na podmianę i czy takie się już rozpoczęły?
08 czerwiec 2020 : 20:51 ciekawy | Zgłoś
+3 DALEJ WLADZE NIC NIE ROBIA
Marynarze dalej czekaja za podmiana. Jestesmy niewolnikami na statkach.Kontrakty nam sie pokaczyly i armatorzy nic z tym nie robia. SIngapure niech otworza podmiany na redzie a nie tylko w porcie.
09 czerwiec 2020 : 05:48 MARK | Zgłoś
+4 zrobili z marynarzy niewolników
Dalej nie ma podmian w azji. Amatorzy nic nie robia oprocz pisania kłamstw i mydlenia oczow. Marynarze potrzebuja pomocy siedza po 8-9 miesiecy. Singapore dogodny port do podmiany to wymyslaja ze tylko przy keji morzna zrobic podmiane. dlaczego nie na redzie..
09 czerwiec 2020 : 06:20 olaf | Zgłoś
0 Podmiany
Jak nie potraficie dzialac,to siedzcie do usra.....ej smierci.ja wrocilem.
09 czerwiec 2020 : 20:15 wesoly romek | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0571 4.1391
EUR 4.2894 4.376
CHF 4.5988 4.6918
GBP 5.1274 5.231

Newsletter