Ocean Network Express Pte. Ltd. (ONE) wprowadził do eksploatacji swój pierwszy prawdziwy różowy (ściślej mówiąc - z burtami w kolorze magenta) statek. Wcześniej w materiałach promocyjnych wspólnego przedsięwzięcia japońskich armatorów pojawiały się "różowe statki", ale były to ilustracje retuszowane, manipulowane.
Pierwszy "prawdziwie różowy" statek - One Commitment, o ładowności 8560 TEU (316,00 m długości, 45,6 m szerokości, 89 880 t nośności) przybył do Yantian International Container Terminals (YICT) 24 May 2018. Pracujący w serwisie z Azji to Ameryki Północnej PN2, One Commitment pomalowany jest w trudny do niezauważenia "nietypowy" jak na statki kolor magenta, który ma symbolizować energiczność, innowacyjność i zaangażowanie mające się kojarzyć z brandem aliansu ONE.
Czytaj także: ONE - nowy przewoźnik kontenerowy oficjalnie rozpoczął działalność
Pierwszy "różowy statek" wyruszył z Singapuru 15 maja i zawinął dotąd m.in. do Laem Chabang, Cai Mep i Kaohsiung zanim dotarł do Yantian w Chinach, skąd udał się do portów Tacoma i Vancouver w Ameryce Północnej. Po powrocie do Azji zawinie do Tokyo, Kobe, Kaohsiung i Singaporu.
Statek zbudowano w 2013 roku i należał on do niedawna, pod nazwą MOL Commitment, do floty armatora MOL (Mitsui OSK Line).
Alians ONE rozpoczął działalność 1 kwietnia 2018 roku, z flotą ok. 240 statków o łącznej ładowności 1 440 000 TEU, co dawało mu szóstą pozycję w rankingu największych morskich przewoźników kontenerowych i ok. 7 % udziału w światowej flocie kontenerowców.
PBS, rel (ONE)
Fot.: ONE